Antena 3 l-a luminat: Deţinutul Voiculescu cere anularea condamnării. Fiscul: Antenele ocupă abuziv sediile

Antena 3 l-a luminat: Deţinutul Voiculescu cere anularea condamnării. Fiscul: Antenele ocupă abuziv sediile

Dan Voiculescu

Dan Voiculescu încearcă, din nou, să desfiinţeze sentinţa de condamnare la 10 ani de închisoare, primită în dosarul „ICA” în baza unor materiale jurnalistice, susţine avocatul Gheorghiţă Mateuţ care îl reprezintă pe omul de afaceri. „Elementele de noutate” au fost difuzate de posturile controlate de surorile Voiculescu, fiicele mogulului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Omul de afaceri Dan Voiculescu (69 de ani) a depus la Curtea de Apel Bucureşti, pe 19 februarie, o contestaţie în anulare a condamnării sale şi cere ca procesul ICA să fie rejudecat. Este a doua oară când mogulul, condamnat la 10 ani de închisoare, cere anularea pedepsei. 

Avocatul Gheorghiţă Mateuţ – cel care îl reprezintă pe Voiculescu – susţine că de această dată elementul de noutate este posibila stare de incompatibilitate în care se afla magistratul Camelia Bogdan, preşedintele completului de judecată care a soluţionat, pe 8 august 2014, dosarul ICA. „Ne-am sesizat din presă despre posibila incompatibilitate a doamnei judecător Camelia Bogdan“, a declarat pentru „Adevărul“, Gheorghiţă Mateuţ.

Sursa dezvăluirilor: Mugur Ciuvică. Locul: Antena 3

Articolele din presă care au avut-o ca ţintă pe Camelia Bogdan au avut la bază o „investigaţie jurnalistică“ realizată de Mugur Ciuvică, unul dintre invitaţii permanenţi în studiourile Antena 3. El a scris pe site-ul Grupului de Investigaţii Politice că judecătoarea a participat , în calitate de lector,  la un seminar susţinut de APIA – aflată în subordinea Ministerului Agriculturii. Pentru participarea sa, Bogdan a primit 10.000 de lei, bani care erau de altfel consemnaţi public în declaraţia de avere. Ciuvică arăta că judecătoarea nu ar fi fost imparţială în procesul în care a fost judecat Dan Voiculescu, în contextul în care Ministerul Agriculturii era parte vătămată în dosarul ICA. „Dezvăluirea“ lui Mugur Ciuvică a fost difuzată repetat de Antena 3 şi comentată de diverşi invitaţi din platou sau de realizatorii angajaţi ai postului. Ideile principale din articol au fost preluate de „Jurnalul Naţional“, dar şi de alte site-uri afiliate trustului Intact.
   

Bogdan a respins acuzaţiile

Imediat după „dezvăluirile“ făcute de Ciuvică, magistratul Camelia Bogdan a cerut Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) să-I fie apărată reputaţia. Ea a arătat că nu a fost în conflict de interese, şi că banii pe care i-ar fi primit nu proveneau de la Ministerul Agriculturii, ci dintr-un împrumut contractat de Statul Român, prin Ministerul Finanţelor, cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. În plus, Bogdan a subliniat că anterior participării la seminar, care avea ca temă prevenirea fraudei şi a corupţiei în vederea protejării intereselor financiare ale Uniunii Europene, a cerut un punct de vedere de la Agenţia Naţională de Integritate. ANI i-a răspuns că această participare  „nu este de natură să genereze situaţie de incompatibilitate“.

Contestaţia în anulare depusă la Curtea de Apel are primul termen pe 18 martie. Judecătorii pot respinge cererea, şi atunci Dan Voiculescu rămâne cu condamnarea de 10 ani. Dacă instanţa admite contestaţia, atunci judecătorii pot dispune eliberarea lui Dan Voiculescu din penitenciar. De asemenea, pot dispune rejudecarea unei părţi a apelului şi pot schimba sentinţa din dosar. Şi în acest caz nu mai există o altă cale de atac. De regulă, dacă se admite contestaţia în anulare, judecătorii nu rejudecă pe loc cauza. În schimb, pot decide ca Dan Voiculescu să fie eliberat din închisoare. ;

Fiscul: „Antenele ocupă abuziv sediile“

În acelaşi timp, Fiscul continuă procedurile de evacuare a firmelor controlate de familia Voiculescu, care stau în imobilele confiscate şi trecute în proprietatea statului. Reporterii  „Adevărul“ au studiat documentele depuse de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice (DGRFP) Bucureşti, reprezentant al statului român, în procesul deschis la Judecătoria Sectorului 1.

Potrivit actelor de la dosar, Fiscul cere evacuarea firmelor Antena TV Group (care controlează posturile TV Antena 1, Antena Stars, Euforia şi ZU TV), Intact Production SRL, Antena 3 SA şi Sangold Development SRL. Funcţionarii statului susţin că aceste firme nu au încheiat niciodată cu DGRFP Bucureşti vreun contract de închiriere. „Exercitarea dreptului de proprietate al statului român este împiedicată prin ocuparea abuzivă de către pârâte a imobilului, lipsindu-ne astfel de posesia acestuia, atribut esenţial al dreptului de proprietate“, se arată în cererea de chemare în judecată.

Mai mult, documentele din instanţă arată că reprezentanţii societăţilor controlate de Dan Voiculescu au semnat notificarea trimisă de Fisc de a elibera de bunăvoie imobilele. Inspectorii Fiscului susţin că absenţa unui răspuns din partea acestora ar contura „elementele unui refuz implicit de predare a imobilului“. „Precizăm că refuzul pârâtelor de a elibera imobilul proprietate privată a statului are ca efect prejudicierea statului român care este în imposibilitatea de a valorifica imobilul“, au concluzionat funcţionarii. Judecătoria Sectorului 1 a stabilit următorul termen din acest proces pe17 martie.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările