Ziua şi problema. Care este cea mai nouă defecţiune reclamată de şoferii autobuzelor Otokar ale STB din Capitală

Ziua şi problema. Care este cea mai nouă defecţiune reclamată de şoferii autobuzelor Otokar ale STB din Capitală

Foto MEDIAFAX

Şirul de probleme reclamate de şoferii STB (fosta RATB) privind noile autobuze Otokar pare că nu se mai termină. O nouă filmare arată cum bordul unui autobuz se mişcă în toate părţile, deşi volanul ar fi fost blocat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit unei înregistrări video publicate pe Facebook de jurnalistul ProTV Vitalie Cojocari, bordul unui autobuz Otokar se mişcă foarte uşor în toate părţile, deşi volanul ar fi blocat, lucru ce nu ar fi trebuit să se întâmple.
 
„Asta reclamă şoferul care a filmat momentul. Mai mult, şoferii STB cu care am discutat se plâng că la unele maşini volanul nu revine pe direcţia de mers după ce iau o curbă, chit că noile autobuze turcoaz au servodirecţie“, scrie Vitalie Cojocari.
 
În aceeaşi postare de pe FB, jurnalistul prezintă instrucţiunile care au fost primite de şoferi pentru a reseta computerul de bord al autobuzelor după ce senzorii de incendiu la motor declanşau o alarmă falsă care bloca total motorul.
 
„Trecem la poză. Aici vedeţi instrucţiunea de resetare a softului sistemului de alertă detector de fum la motor. Şoferii cu care am discutat spun că au fost multe cazuri de alertă falsă de fum la motor, iar autobuzele turcoaz se opreau şi nu mai porneau. Aşa că au primit instrucţiunea respectivă la avizier.
 
Toate aceste lucruri sunt spuse de şoferi sub protecţia anonimatului. Mulţi mi-au zis că au semnat un contract de confidenţialitate prin care se obligă să nu comunice informaţii publicului.
 
Şoferii din STB(fost RATB) sunt totuşi supăraţi pe acuzaţiile care li se aduc: că nu se pricep să folosească/conducă maşinile şi nu vor să fie scoşi ţapi ispăşitori“, mai scrie Vitalie Cojocari.
 
 
Noile autobuze cumpărate de Primăria Capitalei au fost subiectul ştirilor negative încă dinainte de intrarea lor pe traseu, la 1 decembrie: şoferii nu aveau loc în scaun, iar autobuzele nu sunt dotate cu manetă pentru retarder lângă volan. După punerea în circulaţie, problemele semnalate au fost: blocarea uşilor de acces, oprirea autobuzelor în trafic din cauza unor probleme electrice. Cel mai cunoscut caz de defectare a unui autobuz este cel în care un furtun al instalaţiei de încălzire s-a spart, iar podeaua autobuzulului a fost inundată cu apă fierbinte.

Pe 31 octombrie, au ajuns la autobaza Titan din Bucureşti primele 20 de autobuze din cele 400 contractate de Primăria Capitalei dela productărul turc otokar, în urma unei licitaţii. Potrivit graficului, până la sfârşitul anului, vor fi livrate încă 80 de unităţi, iar în 2019 celelalte 300 de autobuze.

Valoarea tranzacţiei este de 100 milioane de euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri

- 50 autobuze de 10.7 m

- 320 de autobuze de 12 m

- 30 de autobuze articulate de 18 m.
 
Citeşte şi:
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările