Proiectul noii staţii de metrou de pe Şoseaua Berceni intră în line dreaptă. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene

Proiectul noii staţii de metrou de pe Şoseaua Berceni intră în line dreaptă. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene

După ce Ministerul Fondurilor Europene a aprobat cererea de finanţare privind construirea staţiei de metrou de pe Şoseaua Berceni, care va face legătura zonei de sud a Bucureştiului cu nordul şi centrul Capitalei, prin prisma investiţiilor făcute în ultimii 4 ani, această zonă are toate şansele să devină noul hub de business al Capitalei şi să genereze mii de locuri de muncă bine plătite, transmite Primăria Sectorului 4, într-un comunicat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Noua staţie de metrou va fi construită între staţia Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou şi Şoseaua de Centură. Cu o suprafaţă desfăşurată de 15.100 mp, staţia va fi una supraterană, însemnând o clădire cu subsol, parter şi două etaje. Lungimea noului traseu, care va avea o cale dublă de rulare (două linii distincte, faţă de o singură linie, cum este în momentul de faţă) va avea 1,6 kilometri, precum şi şase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Şoselei Berceni, fiind asigurată legatura printr-un pasaj pietonal subteran.

De asemenea, din cele două ieşiri se va face legătura directă cu parcarea de tip park &ride care va fi amenajată în imediata apropiere. Mai mult, fiind o staţie supraterană, proiectul prevede inclusiv instalaţie de degivrare a căii de rulare, care să permită exploatarea în condiţii de siguranţă pe timp de iarnă. Lucrările au ca termen de finalizare 22 de luni de la ordinul de începere al acestora.

În această zonă, angajaţii de la Totul Verde SA, societatea care întreţine domeniul public din sectorul 4, va amenaja spaţiile verzi şi vor planta arbori.

“Cu cele 50 de milioane de euro aduse astfel în sector, zona de sud devine punct nodal al înfiinţării hub-ului de business de care avem atâta nevoie. Direct sau indirect, fondurile europene pe care le-am atras vor aduce noi locuri de muncă bine plătite, deci un trai mai bun pentru oameni, începând cu angajaţii firmelor româneşti ce vor lucra efectiv la staţia de metrou şi terminând cu toţi cei care o vor folosi pentru a ajunge mai rapid la serviciu sau unde au nevoie. Nu în ultimul rând, staţia de metrou înseamnă reducerea traficului rutier. Maşinile vor fi lasate în parcările pe care noi le-am construit deja în jurul staţiilor de metrou, astfel încât valorile de trafic se vor reduce substantial, fapt ce duce în mod clar la reducerea poluării şi la un aer mai curat!” a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.

Conform statisticilor, magistrala 2 de metrou reprezintă 25% din totalul liniilor Metrorex şi suportă zilnic 50% din fluxul de trafic al întregii reţele de transport subteran din Capitală.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările