Tramvaiul turcesc de 2 milioane de euro e în drum spre Timişoara. Este adus cu un transport agabaritic

Tramvaiul turcesc
de 2 milioane de euro e în drum spre Timişoara. Este adus cu un transport
agabaritic

Tramvaiul Bozankaya FOTO Ruben Laţcău

DRDP Timişoara a anuţat traseul pe care se deplasează transportul agabaritic, care aduce primul tramvai Bozankaya, fabricat la Ankara.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primul din cele 21 de tramvaie contractate de Primăria Timişoara de la firma turcească Bozankaya se află deja pe drum. Conform DRDP Timişoara, transportul agabaritic va intra în ţară, astăzi, prin vama Giurgiu. Va urma apoi traseul DN5 – DN5B – DN6 – DN6F – DN6 – Varianta de Ocolire Caracal – DN6 – Craiova – DN56 - Maglavit - DN56A – DN6 – Drobeta Turnu Severin – DN6 – Caransebeş – Lugoj – A6 – A1 – DN6 – Timişoara.
 
“Lăţimea maximă a vehiculului este 3,0 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condiţiilor de trafic. În conformitate OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculului cu depăşiri este de 70 km/oră”, a anunţat DRDP Timişoara.
 
După aproape jumătate de secol Timişoara va vedea din nou un tramvai care a fost proaspăt scos de pe linia de producţie şi nu cumpărat la mâna a două. Ultimul tramvai “nou” este din anii 70’, susţine viceprimarul Ruben Laţcău. După el vor mai urma încă 20 de vehicule.
 
Din acest motiv, el va fi testat pe şinele din oraş pentru următoarele 1-2 luni. Tramvaiul deja a trecut printr-o serie mai lungă de teste în mai multe laboratoare specializate din Europa pentru omologare. Va putea fi văzut circulând pe Linia 1.
 
“Printre priorităţile administraţiei curente şi un aspect important pentru mine este ca tot ceea ce înseamnă transport public modern să fie accesibil şi predictibil. Din fericire, tramvaiele vor fi 100% joase şi se vor putea bucura de ele atât persoanele cu dizabilităţi cât şi părinţii cu cărucioare şi seniorii oraşului. În fiecare tramvai vor exista, de asemenea, şi două locuri destinate persoanelor în scaune cu rotile. Modernizarea presupune totuşi mai mult decât achiziţionarea de vehicule noi. Pentru ca să asigurăm predictibilitatea transportului public vom avea nevoie de mai mult decât de tramvaie noi: Lunile trecute am început reabilitarea Liniei 5 de pe Calea Bogdăneştilor şi în următorii ani veţi vedea derulându-se lucrări pentru încă alte două linii. Vom avea nevoie de o monitorizare eficientă prin GPS şi de o avansare în zona de Smart City, pentru ca oamenii să poată şti când vine cu exactitate autobusul sau tramvaiul şi să îşi poată plănui din timp plecările. Şi pentru ca estimările pentru timpi să fie corecte şi să nu ne trezim cu întârzieri regulate, vom avea nevoie de benzi dedicate pentru mijloacele de transport, pentru care pregătim în acest moment un proiect pilot”, a transmis viceprimarul Ruben Laţcău.

 
Tramvaiele turceşti au lungimea de 32 de metri; capacitatea totală de 295 de pasageri (66 pe scaune + 229 în picioare); costul de 11,5 mil. lei cu TVA inclus, finanţare în proporţie de 80% din fonduri europene.

Vă mai recomandăm:

Primul tramvai turcesc este în drum spre Timişoara. Cei de la Bozankaya au făcut anunţul VIDEO

Au început testele de laborator pentru tramvaiele turceşti Bozankaya, care vor circula la Timişoara. Imagini inedite din fabrica de la Ankara

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările