Proiectul iniţiat de un senator prin care îţi refaci viaţa pe baza documentelor emise de instituţiile publice

Proiectul iniţiat de un senator prin care îţi refaci viaţa pe baza documentelor emise de instituţiile publice

Senatorul USR Nicu Fălcoi FOTO Arhivă

Senatorul USR Nicu Fălcoi a iniţiat un proiect de lege prin care autorităţile şi instituţiile publice să fie obligate să furnizeze informaţiile pe care le deţin în legătură cu persoana fizică ce le solicită.

Ştiri pe aceeaşi temă

Prin proiectul de lege pe care l-a iniţiat, senatorul Nicu Fălcoi vrea să oblige instituţiile publice să arhiveze documentele cu care lucrează astfel încât orice persoană să aibă acces la documentele care o vizează. „Propunerea legislativă depusă în Parlament prevede că autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să furnizeze toate informaţiile pe care le deţin în legătură cu persoana care le solicită, fie pe loc, dacă acest lucru este posibil, fie în scris, cu respectarea unor termene (de 10 sau 30 de zile, după caz, în funcţie de complexitatea şi volumul informaţiilor solicitate). Proiectul de lege va contribui astfel nu numai la debirocratizare, ci şi la responsabilizarea instituţiilor publice faţă de  cetăţean şi la o echilibrare a raportului dintre administraţia publică şi acesta, prin stabilirea unui cadru legal care să permită oricărei persoane fizice să primească informaţiile cu caracter personal pe care le solicită de la instituţiile publice”, a explicat senatorul USR.

Potrivit lui Fălcoi, în legislaţia actuală nu există o lege-cadru care să oblige instituţiile publice care interacţionează cu cetăţenii să pună la dispoziţie toate datele pe care le deţin despre aceştia, la cerere, într-un anumit termen. „Practic, după intrarea în vigoare a legii, nu va mai fi nevoie să mergem de mai multe ori la aceeaşi instituţie, ca să obţinem nişte informaţii pe care aceasta le deţine şi pe care poate lesne să le pună laolaltă. Cetăţeanul va fi astfel scutit de timp pierdut şi de drumuri în plus şi va primi, în baza legii, aceste informaţii, fie personal, fie prin email, prin poştă sau prin împuternicit. Exemplele ce vizează astfel de informaţii de interes personal sunt numeroase: de la istoricul locurilor de muncă pe care ITM oricum le deţine, la  evidenţa tuturor vehiculelor proprietate personală care sunt  înregistrate la RAR ori a imobilelor deţinute în ţară care figurează în evidenţele  ANCPI. Fiecare dintre aceste instituţii va avea obligaţia să întocmească lista completă a datelor şi informaţiilor care figurează în arhiva proprie şi să le pună la dispoziţia persoanei care le solicită”, a mai explicat senatorul Fălcoi. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: