Primul tramvai Bozankaya va intra în circulaţie de sărbători. Ministrul Grindeanu a plimbat degeaba omologarea

Primul tramvai Bozankaya va intra în circulaţie de sărbători. Ministrul Grindeanu a plimbat degeaba omologarea

Tramvaiul Bozankaya a trecut prin numeroase teste

Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate de 251 de persoane (48 pe locuri şi 203 în picioare), primul tramvaiul produs de Bozankaya pentru Timişoara va putea circula de sărbători.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primului tramvai Bozankaya din seria celor 21 achiziţionate prin fonduri europene de Primăria Timişoara va intra în circulaţie înainte de Crăciun. Documentul de omologare adus de la Autoritatea Feroviară Română de Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, a fost trimis înapoi la Bucureşti. Acest document nu ar fi trebuit să ajungă în oraşul de pe Bega, ci la producătorii tramvaiului, turcii de la Bozankaya. 

 „Producătorul a făcut un contact cu ANFR pentru eliberarea agrementului. Din păcate, la nivelul Ministerului Transporturilor au fost diferite reorganizări de-a lungul timpului, între ANFR, ONFR şi alte instituţii din subordine care reglementează transportul feroviar sau cu tramvaie, iar tot acest proces care în mod normal trebuia să dureze 2-3 luni s-a prelungit şi în loc să îl avem în septembrie, îl avem acum în decembrie. Noi am primit, deşi nu ar fi trebuit să primim acest agrement şi azi l-am trimis înapoi la Bucureşti, la Bozankaya, care este posesorul de drept al acestui document. Apoi declanşăm recepţia tramvaiului ca să îl putem introduce pe traseu începând cu luna decembrie”, a declarat viceprimarul Timişoarei, Ruben Laţcău. 

 
Oficialul Primăriei Timişoara a spus că s-au făcut aproape 100 de teste cu tramvaiul Bozankaya, de tracţiune, frânare, de tragere, pe sistemele electronice. Şi asta pentru că este un tramvai nou care nu a mai circulat nici în România, nici în Europa, astfel că producătorul are nevoie de certificare. Următoarele tramvaie nu vor mai avea nevoie de teste. 
 
„Practic, toate componentele electronice şi mecanice au fost testate independent, toate testele au fost trecute cu brio de tramvai, nu există niciun fel de probleme în operarea tramvaiului. Mai sunt două teste care trebuie să fie făcute, pentru că agrementul pe care l-am semnat este unul condiţionat, nu este unul final, e pe şase luni. E nevoie de o vizită în Turcia, la fabrica de producţie, această vizită nu a putut fi făcută acum din cauza pandemiei, dar anul viitor o vom face. Şi mai este nevoie de nişte declaraţii pentru sistemele electronice pe care le vom primi. Sunt chestiuni birocratice care vor fi rezolvate la începutul anului viitor, dar ele nu împiedică operarea şi utilizarea tramvaiului”, a mai spus Ruben Laţcău. 

 
Doi vatmani au fost instruiţi de specialiştii companiei turceşti producătoare ca să poată conduce noul tramvai. 

 
Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate de 251 de persoane (48 pe locuri şi 203 în picioare), tramvaiul a fost produs cu ajutorul celor mai recente şi înalte tehnologii existente, este 100% electric, având zero emisii de gaze cu efect de seră.  
 

Vehiculul poate funcţiona şi autonom, pe baza unei baterii care poate fi încărcată direct de la cablurile de alimentare, pe o distanţă minimă garantată de 63 de kilometri, dar care poate ajunge până la 70 de kilometri, un record mondial în industria tramvaielor.  

VĂ MAI RECOMANDĂM SĂ CITIŢI:

Tramvaiul Bozankaya poate intra în circulaţie. Ministrul Sorin Grindeanu a adus la Timişoara documentul de omologare
 

Tramvaiul turcesc care va circula în Timişoara, premiat pentru inovaţie tehnologică la nivel european

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările