Salarii ciudat de mici la Automecanica Moreni, bastion al industriei de apărare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Automecanica Moreni. FOTO: C.S
Automecanica Moreni. FOTO: C.S

Aproape de a prelua producţia de camioane Iveco, dar şi de transportoare blindate, dar uitată de Ministerul Economiei, Automecanica Moreni pare uitată de autorităţi şi la capitolul salarii, care sunt mult sub cele stabilite de lege.

În societatea din Moreni, care are în curtea sa un prototip de transportor blindat neutilizat de Armata Română, salariul mediu brut este mai mic cu 1.600 de lei faţă de restul salariaţilor români.

Liderul de sindicat, Constantin Bucuroiu, susţine că cei 310 salariaţi de la Uzina Automecanica Moreni sunt pregătiţi să lupte până la ultima picătură de energie pentru dreptul lor. 

Sindicatul Dreptatea de la Uzina Automecanica Moreni, în baza unui articol din CCM, capitolul 5, care spune la art 141, punctul 2, că în Societatea Automecanica Moreni salariul mediu brut nu poate să fie sub salariul mediu brut pe economie, a deschis o acţiune în instanţă pentru respectarea acestui punct. 

„Noi avem o prevedere, la art. 141, care spune că salariul brut trebuie sa fie la nivelul minim al salariului mediu pe economie. 

La noi e o diferenţă pe minus de 1.600 de lei. Un salariu mediu net e 2.400, la un inginer, un muncitor ia 2.200 de lei, nici salariul unei femei de serviciu de la primărie. 

Oamenii au rezistat, au aşteptat, a venit un director nou, dar ei au dat dovadă de aroganţă şi nimic altceva. La noi chiar se munceşte”, a spus liderul de sindicat.

automecanica moreni

Foto C.S. 

Nu s-a ţinut pasul cu legea - precizează liderul de sindicat. Conducerea a profitat de faptul că au fost perioade fără contracte şi comenzi. 

„O perioadă s-au luat salariile ciuntite, la 70% şi nu s-a mai pus nimic. Vechiul director a încercat o mărire cu 36% în 2018. Noul director nu a cerut nicio măsură. Oameni noi nu mai vin către industria de apărare, din cauza salariilor. Nu avem IT-ist, ne-a slăbit cercetarea-dezvoltarea, iar tinerii care vin pleacă repede din cauza salariilor. La 21 de ani, salariile sunt de 1.300 de lei”, adaugă Bucuroiu.

Acesta spune că menţinerea salariilor la un nivel scăzut este o tactică de a închide unitatea, motiv pentru care vor avea loc proteste. „E şi asta o tactică de a închide o industrie. Mai suntem 11.700 oameni în toată industria de apărare din ţară. Media de vârstă e la 54 de ani. Nici nu ai nevoie de altă tactică”, spune liderul sindical.

Pentru nemulţumirile legate de salarii, muncitorii vor protesta miercuri, joi şi vineri, la poarta societăţii din Moreni, între orele 10.00-12.00

Automecanica Moreni derulează, în prezent, contracte de mentenanţă pentru transportoare blindate 4x4 şi 8x8, destul de consistente. Lucrurile s-ar putea îmbunătăţi daca discuţiile ca Automecanica să devină centru de mententenţă NATO se vor concretiza.

Vă mai recomandăm şi:

Uzina Automecanica Moreni, în discuţii cu gigantul General Dynamics pentru producţia unui transportor flotabil

Şenilatele vânătorilor de munte vor fi reparate la Automecanica din Moreni. Contract semnat în premieră de uzina din Dâmboviţa aflată în impas financiar

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite