Sensul giratoriu mortal de pe DN 1. Cum a fost gândit unul dintre cele mai periculoase noduri de circulaţie din ţară, care face zeci de victime

Sensul giratoriu mortal de pe DN 1. Cum a fost gândit unul dintre cele mai periculoase noduri de circulaţie din ţară, care face zeci de victime

Intrarea în giratoriu dinspre Ploieşti, către Metro, dreapta, sau înainte pe DN 1. FOTO Dana Mihai

Un accident de circulaţie cu şase victime rănite grav, care s-a produs pe 12 august pe DN 1, la ieşirea din Ploieşti către Braşov, în zona Metro, a determinat ploieştenii să deschidă o petiţie pentru reconfigurarea unui sens giratoriu care a produs, în ultimii ani, zeci de evenimente cu morţi şi răniţi

Ştiri pe aceeaşi temă

Sensul, plasat în zona hipermarketului Metro, a generat, în ultimii ani, zeci de accidente cu răniţi şi morţi pentru că este foarte prost semnalizat şi, în ciuda cererilor autorităţilor judeţene din Prahova, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR) nu a făcut nimic pentru reconfigurarea acestuia.

Giratoriul ar trebui, cel puţin teoretic, să capteze şi să direcţioneze atât traficul înainte de la ieşirea din Ploieşti către DN 1, intrarea în zona comercială Metro-Praktiker, puţin mai departe să asigure intrarea dinspre Centura de Vest Ploieşti pe DN 1 şi, totodată, pe sens invers, să asigure buna funcţionare a traficului dinspre Braşov fie spre Ploieşti, fie spre Centură.

Cel mai problematic sens din giratoriu este cel dinspre Braşov, unde, pentru a intra în Ploieşti, dacă nu vrei să urmezi Centura Ploieşti Vest – DN1, trebuie să virezi la stânga şi să traversezi două benzi pe contrasens, în condiţii de trafic în viteză. În plus, pentru că nu este iluminat pe timp de noapte, şoferii ratează frecvent intrarea în giratoriu.

Intrarea dinpsre Braşov în sensul giratoriu. Imagine Google Street View

De altfel, nici pe timp de zi nu este foarte simplu să urmezi regulile de circulaţie din sens. Accidentul din 12 august s-a produs pentru că un şofer care a ratat intrarea în sens a intrat violent într-o maşină care circula regulamentar, şi aceasta în timpul zilei. Şase persoane aflate în cele două maşini au rămas încarcerate, iar victimele, grav rănite, au fost transportate la spital în Ploieşti, iar una dintre ele la Bucureşti, cu un elicopter SMURD. În plus, traficul în zonă, şi aşa complicat, a fost complet bulversat de intervenţia salvatorilor, pompieri, medici şi poliţişti.

Aproape că nu este săptămână în care în acest giratoriu să nu se producă un accident grav de circulaţie sau cel puţin o tamponare în lanţ.

A fost şi motivul pentru care, cu ajutorul presei locale din Ploieşti, a fost dechisă petiţia „Stop accidentelor rutiere de la intrarea in Ploiesti, zona Metro“, care a adunat, până acum, peste 340 de semnatari. „Să pleci la drum şi să te aducă acasă schilodit pentru că drumurile noastre sunt adevărate labirinturi nu e un lucru normal“, spune unul dintre cei care au semnat petiţia.

„Fac naveta zilnic din Ploieşti spre Câmpina şi am văzut multe accidente în acea zonă. Şi eu era să fiu în pericol de câteva ori. Noaptea este aproape imposibil să nimereşti intrarea în oraş. Mulţi şoferi care nu sunt din zonă se încurcă, lipsind marcajele, luminile şi indicatoarele adecvate“, este o altă opinie postată la petiţie. 

Pe aceeaşi temă

Accident cu şase victime încarcerate în zona Metro Ploieşti. A fost solicitat un elicopter SMURD. Şase persoane au rămas încarcerate după ce două autoturisme s-au ciocnit violent pe DN 1, în zona Metro Ploieşti. La locul accidentului a fost solicitat şi un elicopter SMURD

Cea de-a doua licitaţie pentru montarea de separatoare de sens pe DN 1 a picat. Prahova rămâne cu 20 kilometri de parapeţi în 20 de ani. CNADNR a anulat procedura de atribuire a contractului pentru montarea de separatoare de sens de DN 1, pentru că ofertele depuse au fost considerate inacceptabile. Licitaţia era mult aşteptată după accidentul groaznic de anul trecut de pe DN 1, când un şofer sinucigaş a intrat pe contrasens şi a omorât şi alte patru persoane nevinovate.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: