Cătălin Drulă: „Tocmai ce am emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti” VIDEO

Cătălin Drulă: „Tocmai ce am emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti” VIDEO

Foto: Facebook Cătălin Drulă

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă anunţă încă pun pas la autostrada Sibiu-Piteşti: emiterea autorizaţiei de construire pentru lotul 5.

După recentul anunţ al Asociaţiei Pro Infrastructură, potrivit căruia austriecii de la Porr, împreună cu subcontractorul român Dimex, au ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 40% pe lotul 1 al Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, iară încă o veste bună legată de un alt tronson al obiectivului:
încep lucrările pe tronsonul Piteşti - Curtea de Argeş al viitoarei autostrăzi.
 
"Tocmai ce am emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti.
Este vorba de un tronson între Curtea de Argeş şi Piteşti, lung de 30 de km. Constructorul a început mobilizarea şi va demara lucrările în perioada următoare", a scris Cătălin Drulă pe Facebook
 
Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei şi cuprinde:13 poduri; trei pasaje; un viaduct; trei noduri rutiere la Curtea de Argeş, Băiculeşti şi Bascov; două spaţii de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern; două parcări de scurtă durată, de-o parte şi de alta a drumului; două centre de coordonare şi întreţinere, la Bascov şi la Curtea de Argeş. 
 

 "Acest nod rutier se putea face la km 109"

 
 Unul dintre aspectele cu care nu toată lumea e împăcată este nodul rutier de la Băiculeşti.
 
"Referitor la secţiunea viitoarei autostrăzi dintre Curtea de Argeş şi Piteşti, între kilometrii 105 şi 109, cum s-a ajuns la hotărârea de a se face nodul rutier de la Capul Piscului din Băiculeşti, unde probabil va fi o zona de spaţiu servicii respectiv accesul în DN7C, când acest nod rutier se putea face la km109 unde se asigură legătura cu drumul judeţean de pe Valea Vâlsanului, DJ703I, în plus acolo este şi permisivitate mai multă datorită reliefului cât şi a spaţiului", întreabă Eduard Stănciulescu, profesor.
 
Şi nu este singurul care atrage atenţia asupra acestui nod rutier.
 

"Nu prea are logică nodul rutier la Băiculesti. Este un sat şi atât. Şi este nici la margini, nici în centrul tronsonului. Nodul rutier trebuia gândit cât mai aproape de intersecţia cu Valea Vâlsanului, ca să permită oamenilor sa între pe autostrada la Merişani" , scrie Răducu Căvescu, în unul dintre comentariile la postarea ministrului.

Cum arată fişa tehnică a tronsonului

Valoarea Contractului:1.834.035.567,66 lei (fara T.V.A)
 
Lungime: 30,35 km,
 
Localizare: judeţul Arges,
 
Perioada Executie:12 luni perioada de proiectare şi 8 luni perioada de execuţie,
 
Perioada de Garantie: 60 de luni perioada de garantie a lucrărilor (conform fişei de date) cu posibilitatea ofertării de catre antreprenori pâna la 120 luni garanţie.
 
Împărţită în 5 loturi, autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km şi va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.
 
Potrivit CNAIR, rezultatele aşteptate ale proiectului sunt:
 
1. Realizarea Secţiunii 1, Sibiu-Boiţa, având ca principale caracteristici: construcţia a 13,170 km de autostradă nouă de 2x2, a 4 poduri, a 3 pasaje superioare, a 3 viaducte, a unui spaţii de servicii, a 2 intersecţii rutiere şi a unui centru de coordonare şi întreţinere;
2. Realizarea Secţiunii 4, Tigveni-Curtea de Argeş, având ca principale caracteristici: construcţia a 9,86 km de autostradă nouă de 2x2, a unei intersecţii rutiere, a 4 poduri, a 2 pasaje superioare, a 6 viaducte şi un tunel;
3. Realizarea Secţiunii 5, Curtea de Argeş-Piteşti, având ca principale caracteristici: construcţia a 30,351 km de autostradă nouă,a 3 intersecţii rutiere, a 12 poduri, a 3 pasaje superioare, unui viaduct, a unei zone de parcare, a unui spaţii de servicii şi a două centre de coordonare şi întreţinere.
 
Valoarea totală a  proiectului, finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, este de 6.323.405.643,78 lei, astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-4.149.050.858,97 lei, 15% contribuţia proprie-732.185.445,69 lei, restul de 1.442.169.339,12 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

 

   Vă recomandăm să citiţi şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările