Ghid de contestare a facturilor aberante la încălzire. Lanţul slăbiciunilor trebuie combătut cu un maldăr de documente

Ghid de contestare a facturilor aberante la încălzire. Lanţul slăbiciunilor trebuie combătut cu un maldăr de documente

Un locatar analizează notificarea asociaţiei de proprietari legate de cheltuielile de întreţinere FOTO Adevărul

Majoritatea ieşenilor care primesc facturi astronomice la căldură rămân blocaţi în faţa aberaţiei şi nu urmează paşii necesari pentru a evita plata.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sezonul rece 2012-2013 la Iaşi a însemnat, printre altele, şi stabilirea unui nou record la capitolul "facturi absurde la încălzire". Un ieşean are de achitat nu mai puţin de 2.965 de lei pentru căldura şi apa caldă consumate în ianuarie. Alte sute de situaţii de facturi cu mult mai mari decât consumul real au fost înregistrate la nivelul municipiului Iaşi. În majoritatea cazurilor, cei afectaţi de aberaţii n-au urmat paşii necesari pentru a contesta factura şi a primi o notă de plată echilibrată. 

Oficialii Dalkia Termoservice Iaşi susţin că fac demersuri încă de la începutul anului trecut pe lângă firmele de repartitoare şi asociaţiile de proprietari pentru prevenirea situaţiilor extreme. În acelaşi timp, se arată dispuşi să consilieze gratuit, inclusiv cu sprijin juridic, pe oricine se simte nedreptăţit de calculul făcut de şefii asociaţiilor de proprietari.

Strategia de urmat este valabilă, în mare parte, şi în celelalte oraşe ale României deoarece priveşte aspecte ale legislaţiei referitoare la asociaţiile de proprietari. „Lanţul slăbiciunilor” porneşte de la operatorul de termoficare, trece pe la firmele de repartitoare şi asociaţiile de proprietari şi ajunge la proprietarul de apartament. 

La sediul societăţii din Calea Chişinăului, nr. 25 (în clădirea CET 1) ieşenii nemulţumiţi pot primi sau completa formulare tipizate referitoare la:
- legislaţia şi reglementările în vigoare în ceea ce priveşte repartizarea costurilor cu încălzirea în interiorul blocurilor;
- model de contestaţie a calculului cotei de întreţinere;
- model de contestaţie a hotărârilor abuzive ale adunării generale a asociaţiei;
- model de sesizare făcută către Primăria Municipiului Iaşi prin care se solicită verificarea modului în care s-a realizat repartizarea costurilor cu energia termică în bloc.

"Aceste documente pot fi transmise persoanelor interesate inclusiv pe e-mail, în urma unei solicitări făcute telefonic la Centrul de Apel non-stop cu număr gratuit 0 800 800 123 sau pe adresa iasi@dalkia.ro. De asemenea, în cazul în care dispoziţiile autorităţilor competente nu sunt respectate şi puse în aplicare în mod corespunzător de reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, societatea noastră este dispusă să puna la dispoziţia ieşenilor care au de suferit în urma acestor abuzuri sprijin juridic în vederea soluţionarii rapide a situaţiilor în cauză", a declarat Ana-Maria Icătoriu, director marketing şi comunicare Dalkia Romania S.A.

Cei de la Dalkia atrag atenţia asupra unor detalii care trebuie respectate pentru recalcularea facturii:
-       contestarea listei de plată se face în termen de 10 zile de la afisarea acesteia la avizier;
-       petentul trebuie să fie proprietar în cadrul asociaţiei în cauză; în cazul în care nu este proprietar, acesta ar trebui să aibă împuternicire din partea proprietarului de a-l reprezenta;
-       contestaţia se face în scris şi se înregistrează în Registrul de intrari - ieşiri al asociaţiei;
-       contestaţia se face către preşedintele asociaţiei de proprietari care este şi reprezentantul asociaţiei;
-       neînregistrarea documentului este abatere de la prevederile Legii 230 din 2007 (legea asociaţiilor de proprietari); în acest caz, petentul poate notifica Serviciul Asociaţii de Proprietari pentru a lua măsurile prevăzute prin lege;
-       răspunsul la contestaţiile depuse în termen se face în maxim 7 zile, prin grija preşedintelui asociaţiei;
-       depăşirea termenului legal de răspuns constituie abatere de la prevederile Legii 230 din 2007; în acest caz, petentul poate notifica Serviciul Asociaţii de Proprietari pentru a lua măsurile prevăzute prin lege;
-       atunci când petentul a primit în termenul legal răspunsul de la reprezentanţii asociaţiei, dar nu i-au fost clarificate toate aspectele solicitate sau nu este mulţumit de răspuns, poate solicita Serviciului Asociaţii de Proprietari să verifice dacă răspunsul primit de petent este în conformitate cu datele din cadrul asociaţiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


Modifică Setările