Documentele necesare la înmatricularea maşinii aduse din străinătate. Sfaturile unui notar pentru procedura simplificată

Documentele necesare la înmatricularea maşinii aduse din
străinătate. Sfaturile unui notar pentru procedura simplificată

Maşinile aduse din străinătate pot fi înmatriculate fără a se mai plăti taxa de mediu

Înmatricularea unei maşini aduse din străinătate poate pune serios la încercare nervii noului proprietar, mai ales după eliminarea taxei de mediu, când românii au început să aducă din ce în care mai multe vehicule străine în ţară. Vă prezentăm paşii pe care trebuie să îi urmaţi, explicaţi de un notar.

Ştiri pe aceeaşi temă

Procedura de înmatriculare se desfăşoară la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Auto (DRPCIV) din fiecare judeţ, o instituţie subordonată Ministerului Afacerilor Interne.

La DRPCIV, proprietarul autoturismului trebuie să depună un dosar care să conţină următoarele documente: cererea de înmatriculare a autoturismului, fişa de înmatriculare vizată, certificatul de autenticitate, şi dovada efectuării Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP), toate trei emise de Registrul Auto Român (RAR), cartea de identitate a autoturismului, dovada proprietăţii (factura sau contractul de vânzare cumpărare), ambele în original şi traduceri legalizate la notar, plăcuţele de înmatriculare din ţara de provenienţă precum şi asigurarea de răspundere civilă auto (RCA). În plus trebuie achitată o taxă şi făcută dovada achitării acesteia.

„Primul pas în înmatricularea autoturismului adus din străinătate este inspecţia făcută de R.A.R., cu precizarea că, aşa cum ştim şi din presă, programările se fac din timp iar această inspecţie, în funcţie de vechimea autoturismului, poate dura o perioadă mai lungă de timp şi chiar, inspectorii R.A.R. pot solicita acte suplimentare (cum ar fi spre exemplu o declaraţie notarială că autoturismul nu provine din furt, dacă seria de motor nu este lizibilă). Rezultatul acestei «vizite» este obţinerea Cărţii de identitate, a Certificatului de Autenticitate şi efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice  (ITP)”, ne-a explicat notarul Răzvan Antohie.

Nu uitaţi să aveţi cât mai multe copii după actul de identitate

Acesta a mai arătat că, ulterior, în vederea completării dosarului, vor fi necesare traduceri legalizate la certificatul de înmatriculare eliberat de autorităţile statului unde a fost înregistrat autoturismul, precum şi dacă este cazul, traduceri legalizate la actul de înstrăinare a autotusimului (în funcţie de provenienţă - dacă este cumpărare de la o persoană fizică,  contractul de vânzare - cumpărare, iar dacă este achiziţionat de la o persoană juridică, factura emisă).

Notarul ne-a mai explicat că o condiţie preliminară obligatorie, indiferent dacă autoturismul este la prima înmatriculare sau nu, este încheierea unei poliţe de Răspundere civilă auto (RCA). Această regulă se aplică şi în cazul inmatriculării unui autoturism cumpărat din străinătate; prin urmare înainte de depunerea dosarului, deponentul trebuie să prezinte şi această asigurare. O altă condiţie preliminară obligatorie este şi înregistrarea autoturismului achiziţionat la Direcţia de Finanţe din cadrul Primăriei unde îşi are domiciliul proprietarul.

„Toate aceste acte, împreună cu plăcuţele de înmatriculare străine ale autoturismului trebuie depuse la dosarul de înmatriculare. Procedură, deşi sună greoaie, nu trebuie însă să ne descurajeze. În afară de programarea la Registrul Auto Român, restul documentelor pot fi procurate cu uşurinţă într-o jumătate de zi. De asemenea, ca la orice instituţie de stat, pentru a evita drumuri inutile, vă recomand mereu să aveţi la dumneavoastră, pe lângă actele în original, şi un rând de copii, precum şi suficiente copii la actul de identitate”, e sfatul notarului ieşean.

citeste totul despre: