Soluţia genială care ar putea fi aplicată pe macabrul drum al morţii E85: „S-au constatat de cinci ori mai puţine victime“

Soluţia genială care ar putea fi aplicată pe macabrul drum al morţii E85: „S-au constatat de cinci ori mai puţine victime“

Sistemul 2+1 aplicat pe 3.000 de kilometri de şosea în Suedia FOTO teknikensvarld.se

Şase oameni au murit într-o singură zi, duminică, 23 septembrie, în accidente rutiere care au avut loc pe E85. Şoseaua care traversează România de la nord la sud, între Siret şi Giurgiu, este una dintre cele mai periculoase din România din cauza lăţimii insuficiente a benzilor de circulaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe drumurile europene din România unde lăţimea benzilor de circulaţie este insuficientă pentru circulaţia în siguranţă.

„Duminică, 23 septembrie, a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmaţi şase oameni decedaţi în coliziuni frontale şi în urma ieşirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morţii. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane şi-au pierdut viaţa pe şosele din ţară în 2017", arată specialiştii de la Pro Infrastructura. România este pe primul loc de departe în Europa la numărul de decese înregistrate pe şosele. Statistica arată că în fiecare an mor în accidente rutiere 99 de oameni la 1 milion de locuitori, în condiţiile în care media europeană este de 50 de decese la 1 milion de locuitori.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura se numeşte "2+1 alternativ" şi a fost implementată pe 3.000 de kilometri de şoselele din Suedia cu profil asemănător cu cele româneşti.

„Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depăşire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanţa are loc la 1,2 – 3 kilometri, în funcţie de situaţia din teren. Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lăţimea minimă totală pentru cele 3 benzi este considerată 13 metri: lăţimea benzii este de 3,25 metri pe sensul cu 2 benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spaţiu de protecţie lângă parapetele median, şi 1 metru total pentru acostamente. Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact şi ocupă spaţiu redus pe lăţime (doar 10 centimetri). Acest tip de separator a fost testat cu succes de CNAIR în localitatea Afumaţi", se arată într-un articol documentat pentru contributors.ro.


Profilul de lăţime al E85/DN2 se pliază aplicării soluţiei 2+1 FOTO Facebook/ Asociaţia Pro Infrastructura

Soluţia propusă de Pro Infrastructura este aplicată cu succes în Suedia. Specialiştii în siguranţa rutieră din ţara nordică au evaluat siguranţa rutieră după implementarea sistemului. „Institutul de cercetări rutiere VTI (n.r. - Norvegia) a evaluat mai mult de 2.000 de kilometri de drum 2+1 alternativ timp de 10 ani şi concluzia este că 2+1 conferă siguranţă la nivel de autostradă: numărul de victime raportat la numărul de vehicule care parcurg drumul este aproximativ acelaşi ca pe autostradă. Comparativ cu un drum de aceeaşi lăţime care însă permite intrarea pe contrasens, s-au constatat de cinci ori mai puţine victime", mai arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

 

citeste totul despre: