Drumul naţional care este închis traficului de 30 de ani va fi reconstruit. Leagă două zone turistice superbe

Drumul naţional care este închis traficului de 30 de ani va fi reconstruit. Leagă două zone turistice superbe

Lucrările la DN2 L soveja-Lepşa au demarat FOTO: Facebook/Ionuţ Filimon

Drumul a devenit impracticabil după 1990, când a şi fost abandonat total de administratori şi apoi închis circulaţiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Reabilitarea şi modernizarea drumului DN 2 L, care face legătura dintre zonele turistice Soveja şi Lepşa, a demarat miercuri,  după mai mulţi ani de promisiuni neonorate.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi, a predat amplasamentul către constructor, care s-a pucat deja de lucru. Prin proiect, vor fi modernizaţi 16 km de drum, vor fi construite nouă poduri noi peste pârâurile Lepşuleţ şi Lepşa, dar şi 8 viaducte de coastă.

De asemenea, vor fi realizate şanţuri, rigole, podeţe pentru colectarea şi dirijarea apelor de pe suprafaţa drumului, dar vor fi executate şi lucrări de consolidare, respectiv vor fi construite ziduri de sprijin. 

Pentru siguranţa circulaţiei rutiere, a fost prevăzută construirea unor parapeţi de siguranţă. 

Drumul, care are un termen de execuţie de 24 de luni, ar urma sa coste peste 25 milioane de euro, lucrările fiind realizate de Asocierea LEMACONS SRL - CITADINA 98 SA - TRAMECO SA..

Realizarea acestei investiţii este aşteptată de foarte mulţi ani, fiind promisiunea electorală a reprezentanţilor PSD şi PNL, care s-au succedat la guvernare de-a lungul timpului.

Pesediştii spun că ei au demarat proiectul, încă din 2014, iar acum a fost reactivat de ministrul Transporturilor Grindeanu, dar liberalii contracarează şi spun că l-au scos la sertar în 2020, prin fostul ministru Ion Ştefan (zis Grindă). Contrele se dau între primarul PNL al comunei Soveja, Ionuţ Filimon şi prefectul PSD, Nicuşor Halici, care este şi preşedintele organizaţiei judeţene a social democraţilor.


„Din punct de vedere politic, văd că vitejii pesede, după ce au blocat ani buni modernizarea, deşi aveau guverne şi baroni locali, acum vor să vină în prim plan, după ce modernizarea DN 2L a fost deblocată de o guvernare liberală, prin fostul ministru, vrânceanul Ion Ştefan. Eram acolo, în 2019, cu ministrul Ştefan şi senatorul Cătălin Toma când lucrurile au fost demarate. În schimb, nu era nici picior de pesedist şi nici gura nu li se auzea când ieşeau la lumină blocajele în care ei au uitat Vrancea şi, în special, Soveja. Dar, când lucrurile încep să prindă contur, observ cu stupoare că unele persoane dau din coate cu putere pentru a primi laude fără ca aceşti indivizi să fi pomenit vreodată de Soveja. Aici este inclus şi prefectul PSD, dornic de afirmare pe munca altora şi pe chinul sovejenilor. Azi a venit mimând implicarea deşi cât a fost parlamentar PSD a blocat toate proiectele liberale pentru Vrancea. Aşa a aflat şi prefectul PSD că la acest drumprimăria are utilităţi”, a transmis liberalul Ionuţ Filimon.

La rândul său, prefectul Nicuşor Halici înşiruit seria de intenţii ale partidului din care face parte în legătură cu acest drum şi neagă că are un interes politic.

„Politica nu are legătură, aici trebuie să facem treabă. În ceea ce mă priveşte, voi face toate demersurile şi eforturile care ţin de mine ca reprezentat al Guvernului pentru ca proiectul să fie finalizat. Acest proiect este pentru români şi nu are legătură cu alte lucruri", a spus prefectul Nicuşor Halici.

Vă mai recomandăm:

O nouă promisiune pentru drumul care leagă două zone turistice. După Marian Oprişan, ministrul Ion Ştefan spune şi el că drumul închis „va deveni istorie“

Un drum judeţean puţin cunoscut, varianta pitorească la DN2L Lepşa-Soveja. Care este traseul care scurtează substanţial distanţele

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările