Foaie matricolă şcolară din anii '40. „Incredibil cum, într-un sat, un elev era evaluat ca un întreg“ FOTO

Foaie matricolă şcolară din anii '40. „Incredibil cum, într-un sat, un elev era evaluat ca un întreg“ FOTO

Foaia matricolă a fost publicată de Linda Saskia Menczel, artist plastic

Foaia matricolă aparţine unei eleve de clasa a 7-a din anul şcolar 1939-1940 . În document sunt trecute nu doar notele obţinute la fiecare materie, ci şi multe alte aspecte importante pentru a înţelege stadiul şi pentru a urmări dezvoltarea unui copil.

Ştiri pe aceeaşi temă

Documentul a fost făcut public de Linda Saskia Menczel, un cunoscut sculptor din Timişoara.
 
"Am gasit un document colosal într-un ziar al satului Şona (satul pictat de maestrul Câlţia). Este o foaie matricolă a unei eleve de clasa a 7-a în anul şcolar 1939-1940", a scris Linda Saskia Menczel pe pagina sa de Facebook.
 
Conform documentului, elevul era evaluat de mai mulţi specialişti şi fiecare dintre aceştia trecea concluziile în foaia matricolă şcolară.
 
În prima rubrică sunt trecute "Indicaţiuni asupra mediului social şi stării fizice". Aici este evaluată starea socială şi materială a părinţilor. Se menţionează daca i-a murit vreun frate, cu câte persoane doarme elevul în cameră sau în pat, cât de liniştit îi este somnul sau dacă alimentaţia primită acasă este potrivită. Foaia matricolă conţine şi două rubrici cu "examenul antropometric" şi "examenul medical" unde se menţionează care este "aspectul general al dezvoltării fizice" şi rezultatele analizelor medicale.
 
În document sunt trecute şi ce "talente deosebite are elevul", "ce profesiune" îşi doreşte copilul, dar şi care este dorinţa părinţilor.
 
Profilul psihologic al elvului este trecut lângă situaţia şcolară unde sunt toate mediile obţinute.
 
În rubrica „profil psihologic“ sunt trecute concluziile referitoare la "intelectul" elevului ( inteligenţa, atenţia, memoria, imaginaţia), apoi temperamentul (viteza de reacţie, sensibilitatea, puterea de munca, sârguinţa, voioşia), apoi: personalitatea şi caracterul copilului (neinfluenţabilitatea, sociabilitatea, camaraderia, onestitatea, bunătatea, simţul dreptatii, spiritul de conducător, starea sufletească),
 
Situaţia şcolară conţine următoarele categorii: educaţia sănătăţii - cu două materii, educaţia minţii care conţine opt materii printre care lucrul manual şi practica agricolă, apoi educaţia artistică unde elevii sunt evaluaţi la "recitări", muzică, desen, dar şi la caligrafie. 
 
"Este incredibil cum în acest SAT, în 1940, în România, se evalua un elev cu atâta complexitate şi atenţie la el ca întreg", şi-a încheiat Linda Saskia Menczel postarea.
 
 
Sursa Facebook Linda Saskia Menczel 
 
Vă recomandăm să citiţi şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările