Meşterii populari au intrat în era internetului. Clienţii sunt la un click distanţă de lucrările lor

Meşterii populari au intrat în era internetului. Clienţii sunt la un click distanţă de lucrările lor

Siteul a fost lansat la Muzeul de Entografie al Transilvaniei în prezenţa mai multor meşteri populari. FOTO: world vision

Fundaţia World Vision România a lansat astăzi, la Muzeul de Etnografie al Transilvaniei din Cluj – Napoca, „Târgul de la sat”, prima platformă online gratuită destinată promovării meşterilor populari –www.targuldelasat.ro, realizată în cadrul proiectelor „Atelierul de meşteşuguri”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Obiectivul platformei “Târgul de la sat” este să prezinte celor pasionaţi de arta popularӑ obiecte autentice de artizanat românesc, lucrate de beneficiarii proiectelor Atelierul de meşteşuguri. În lipsa costurilor asociate vânzării directe (transport, închiriere spaţiu, taxe de expunere etc), artizanatul tradiţional devine mult mai accesibil. Totodată, demersul nostru vine în sprijinul meşterilor aducând produsele acestora în apropierea unei pieţe largi şi ajutându-i să îşi crească notorietatea. “Viziunea noastră pe termen lung pentru catalogul “Târgul de la sat” este ca acesta să devină puntea de legătură  între meşterul din mediul rural, până acum anonim şi  greu de găsit, şi iubitorii de artă populară din oraşe”, spun reprezentaţii asociaţiei. 
 
Cum ajung meşterii pe site
 
Înscrierea în catalog este gratuită şi deschisă în continuare tuturor meşteşugarilor, indiferent de meşteşugul practicat, care locuiesc în mediul rural, în regiunile Sud – Vest Oltenia şi Transilvania de Nord, respectiv în aria de desfăşurare a celor două proiecte “Atelierul de meşteşuguri”. Înscrierile se fac online şi la Centrele de Informare şi Consiliere pentru Meşteşugari deschise la sediile World Vision din Cluj şi Vâlcea şi la liceul UCECOM din Craiova.
 
Expoziţii 
 
Concomitent, s-a dat startul unei serii de zece expoziţii de obiecte meşteşugăreşti care vor fi organizate în lunile de iarnă în Transilvania de Nord.  Cele zece expoziţii vor fi la dispoziţia iubitorilor de artă populară, în perioada 15 octombrie 2013 – 15 martie 2014, în pensiuni din judeţele Bihor, Bistriţa – Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu – Mare şi Sălaj. Obiectele prezentate în cadrul expoziţiilor pot fi comandate şi pe internet - World Vision România aduce „Târgul de la sat” la doar un click distanţă de cei care duc lipsă de timp şi preferă cumpărăturile online.
 
Programe World Vision
 
Fundaţia World Vision România desfăşoară proiectele „Atelierul de meşteşuguri” în cadrul Programului pentru agricultură şi dezvoltare economică care promovează investiţiile în capitalul uman din mediul rural cu scopul dezvoltării economiei locale competitive, sustenabile pe termen lung, în acord cu valorile şi tradiţiile locale. World Vision România încurajează acest proces pentru a îmbunătăţi condiţile de trai ale familiilor cu scopul final de a oferi copiilor şanse sporite de educaţie, dezvoltare şi bunăstare.
 
citeşte şi 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: