Cum va funcţiona metroul de ultimă generaţie proiectat la Cluj: „Nu va avea captatoare electrice, ci va fi cu baterii“

Cum va funcţiona metroul de ultimă generaţie proiectat la Cluj: „Nu va avea captatoare electrice, ci va fi cu baterii“

Bucureştiul este singurul oraş din România în care există metrou. FOTO: Eduard Enea

Primăria Cluj-Napoca va lansa, la începutul lunii noiembrie, licitaţia pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru linia de metrou de 17 kilometri, care ar urma să facă legătura între cea mai mare comună din ţară, Floreşti, şi Aeroportul Internaţional.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primarul Clujului, Emil Boc a anunţat că se va întâlni cu experţii Universităţii Tehnice din Cluj, pentru a discuta despre paşii care trebuie urmaţi pentru ca proiectul să prindă contur. Fostul premier spune că proiectul va fi implementat în mai multe etape şi că, într-o primă fază, linia de metrou va avea 17 kilometri, urmând să facă legătura între cea mai mare comună din ţară, Floreşti, şi Aeroportul Internaţional din Cluj.
 
Emil Boc a anunţat că metroul va fi realizat cu tehnologie nouă şi că trenurile speciale care vor circula pe această linie vor utiliza baterii electrice.
 
„Trebuie să avem în vedere toate exigenţele care vor fi valabile în viitor. Sunt foarte multe lucruri de tehnologie. Metroul viitorului nu va mai avea captatoare electrice pe sus, ci va fi cu baterii electrice. Nu va mai fi nevoie să ai o suprafaţă atât de mare şi asta va reduce şi costurile. Vă dau doar un mic amănunt, dar mai sunt şi alte chestiuni tehnice. Prima dată, am conceput proiectul de la Floreşti. Asta pentru că aceasta este prima barieră pe care o avem la intrarea în oraş, ce facem cu mobilitatea dinspre Floreşti, şi ne ducem până la Aeroport. Ne ducem pe etape şi în funcţie de finanţare vom stabili planul de implementare”, a spus Boc, la postul de radio Realitatea FM.
 
Edilul şef a vorbit şi despre costurile necesare realizării acestui proiect fără să fixeze termene. „Costurile sunt de 100 de milioane de euro pe kilometru, atât era preconizat să fie costul, dar acum cu noua tehnologie, eliminând captatoarele acelea pentru curent şi micşorîndu-se dimensiunea de lucru, vor scădea şi costurile. Vom vedea după ce se finalizează aceste studii de fezabilitate”, a conchis Boc.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: