Afacere pe net: cum a reuşit o tânără să strângă o comoară vintage în magazinul online

Afacere pe net: cum a reuşit o tânără să strângă o comoară vintage în magazinul online

Paula Sofia Marcu, o tânără din Sibiu care a transformat în afacere pasiunea pentru obiecte vechi FOTO Facebook/Paula Marcu

În urmă cu un an, viaţa unei tinere din Sibiu s-a schimbat radical după ce a deschis o afacere online cu antichităţi. Paula Sofia Marcu, de 43 de ani, se ocupă singură de magazinul cu obiecte vintage şi a început prin a pune în vânzare colecţia pe care o avea acasă.

Tânăra întreprinzătoare continuat să cumpere şi mai multe obiecte cu banii câştigaţi de pe net.  Pentru a face faţă cererilor, Paula Sofia Marcu bate ţara în lung şi-n lat la târguri de antichităţi şi de vechituri ca să descopere adevăratele comori. Ideea micii afaceri a fost de a-i bucura şi pe alţii cu lucruri vechi şi frumoase, la preţuri accesibile, dar şi pentru a aduce la lumină alte obiecte.

Femeia lucrează ca funcţionar la stat. Sumele care vin din mica afacere sunt pentru confort, educaţia copilului şi bucurii mărunte. Paula Sofia Marcu nu şi-a propus să se îmbogăţească şi spune că întotdeauna trebuie să ai aşteptări realiste. „Nu îmi pot imagina că îmi voi schimba maşina într-una mai bună, vânzând o zaharniţă sau o vază, fie ea Val Saint Lambert. Însă mă aştept să am din ce plăti o săptămână la mare sau cursul de înot al copilului“, explică sibianca.

Bate pieţele de vechituri

Absolventă a Facultăţii de Drept, Paula Sofia Marcu merge în fiecare zi la locul de muncă de la Compania de Apă din Sibiu şi, după ce termină programul de funcţionar public, începe un alt job. „Bat pieţele de vechituri – Sibiu, Cluj, Timişoara, Oradea, Tg. Mureş - plec de acolo plină de praf, cu mâinile negre de căutat prin stive de lucruri oferite la vânzare în cutii şi care cum şi le expune. Negociez, car, spăl, măsor, fotografiez, depozitez, mă documentez, plătesc contabila, plătesc impozite către stat, cumpăr ambalaje, împachetez colete la 2 noaptea, încercând să nu rup din timpul petrecut cu copilul. Activitatea o desfăşor prin firma pe care o deţin, un SRL. Aşadar fiecare colet are înăuntru un plic cu documente fiscale. Toata activitatea este desfăşurată şi susţinută de mine personal, absolut singură, prin efort propriu – fizic şi material“, explică femeia.

În magazinul online „Sofia Treasure“ există aproximativ 800 obiecte la vânzare (bijuterii, porţelan, tablouri, ceramică, sticlărie, de la cele mărunte cu 5 lei, până la seturi de 1.800 lei). Cel mai scump obiect pe care l-a vândut a fost un ceainic Royal Copenhagen, 1.500 lei. „Având în vedere că, din aceeaşi colecţie, pe site-ul Royal Copenhagen o ceşcuţă este 200 euro, preţul pe care l-am stabilit a fost cu dedicaţie pentru România şi colecţionarii ei. În general, atunci când am un obiect deosebit, cercetez internetul în căutarea detaliilor despre origine, producător, etc, dar şi despre cotaţia lui pe site-urile de vânzare străine. Iar preţul pe care îl afişez se situează la două treimi din preţul pe piaţa vestică“, spune Paula.

Clienţii sunt cu preponderenţă femei şi doar din România. Promovarea a făcut-o pe Facebook. Magazinul online a fost gândit ca o alternativă la site-urile şi magazinele de antichităţi care vând obiecte de mare valoare, la care nu oricine are acces.


Vă recomandăm şi:

Fata care reface „din rădăcini“ celebra ie românească. Cât costă o bluză ţesută şi cusută din materiale 100% naturale

Fata care a dat cluburile de fiţe din Bucureşti pe munca la ogor: „Am învăţat de la bunicul că-i mare lucru să fii om“

FOTO Povestea tânărului din Olteniţa care face clădirile „să zâmbească”, după ce a renunţat la Politehnică pentru desen

Studenta la Arhitectură care cântă sâmbăta la nunţi. Reţeta de succes: „Ştiam că nu pot rata, indiferent care ar fi fost condiţiile“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările