Turist rănit într-o piscină din Delta Dunării. Ce amenzi a dat OPC

Turist rănit într-o piscină din Delta Dunării. Ce amenzi a dat OPC

O piscină din Delta Dunării a fost închisă temporar de Protecţia COnsumatorului FOTO ANPC

Un turist s-a rănit în noaptea de luni spre marţi într-o piscină din Delta Dunării, fapt care a dus la demararea de controale ale Protecţiei Consumatorului pe această linie. Inspectorii au descoperit nereguli grave, care au condus la închiderea temporară a unei piscine.

Ştiri pe aceeaşi temă

După ce un turist de 38 de ani a sărit într-o piscină din Delta Dunării şi a suferit un grav traumatism cranian, comisarii de la Protecţia Consumatorului au demarat mai multe controale la piscinele din zonă. 

Rezultatele controalelor spun că accidentul suferit de turistul de la Uzlina nu a fost doar o întâmplare nefericită, deoarece mulţi dintre cei care vor să se răcorească în piscinele din Delta Dunării riscă enorm. 
 
„În urma verificărilor efectuate de Comandamentul Delta Dunării în Murighiol, în data de 17 august 2021, au fost constatate o serie de deficienţe la piscinele aparţinând SC Lacul Violet SRL, extrem de importante pentru sănătatea consumatorilor”, a anunţat Claudiu Susanu, comisar şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov. 
 
Ca urmare a deficienţelor constatate, comisarii au aplicat două amenzi contravenţionale de 35.000 de lei, la care s-au adăugat măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciilor la piscină şi a utilizării toboganelor, până la remeedierea deficienţelor, cu propunere de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni. 
 
„Abaterile constatate de comisarii ANPC au fost nerespectarea parametrilor fizico-chimici prevăzuţi de OMS 994/2018, respectiv clor rezidual liber sub 0,3 mg/l, iar pH-ul apei peste 8,2; ultimul buletin de analiză a apei din piscină realizat de DSP, în posesia căruia operatorul economic a intrat în seara zilei de 16 august 2021, indica prezenţa bacilului piocianic; piscina nu avea marcată adâncimea bazinului în zonele în care acest lucru este obligatoriu, nu era prevăzută cu prediluviu, lipseau balustrade la treptele de ciment prin care se face accesul, lipsea discul negru pentru determinarea limpezimii apei; nu a fost prezentată autorizaţia UAT; regulamentul afişat nu incida numărul maxim de utilizatori ce pot fi prezenţi simultan în piscină, nu avea desemnat un responsabil de piscină, nu evidenţia în registru operaţiunile de determinare a parametrilor fizico-chimici ai apei, nu efectua operaţiuni de primenire a apei”, a explicat Claudiu Susanu. 
 
De asemenea, şi în cazul toboganului s-au constatat două deficienţe. Mai exact, în această situaţie nu au fost prezentate documente din care să reiasă durata medie de utilizare a toboganului din incintă şi nici efectuarea unor analize de risc în utilizare şi nu era afişat regulamentul de utilizare a acestuia. 
 
„ANPC îşi asumă activităţile de prevenţie şi consiliere a operatorilor economici, aşa cum a fost cazul chiar ieri, cu comercianţii din Sulina, dar, atunci când se manifestă abateri de la legislaţia în vigoare, cu atât mai mult cu cât acestea sunt importante, aducând atingere sănătăţii sau securităţii consumatorilor, comisarii ANPC manifestă toleranţă zero faţă de aceste practici”, a mai precizat Claudiu Susanu.
 
Vă mai recomandăm:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările