ÎN RUINĂ Demolarea uzinei Tractorul, o rană care nu se vindecă

ÎN RUINĂ Demolarea uzinei Tractorul, o rană care nu se vindecă

După vânzare, halele uzinei au început să fie „curăţate“ de echipamente şi numai câinii comunitari mai animau uzina

Lipsa interesului investitorilor a transformat vechea platformă industrială într-o imensă ruină. Majoritatea halelor au fost demolate anul trecut, însă, acum, până şi aceste activităţi s-au oprit, criza economică afectând serios proiectele de viitor ale cumpărătorului uzinei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cumpărătorul platformei, Flavus Investiţii, a venit cu planuri grandioase pentru vechea platformă industrială, respectiv să o transforme într-un nou cartier rezidenţial.

Citiţi şi:

Primăria face „autostradă“ printr-un cartier fantomă

Anul trecut, a început demolarea vechilor hale, dar şi această activitate a fost sistată, iar planurile au rămas doar un vis, pentru că niciun investitor nu s-a arătat interesat să demareze construcţia de locuinţe în zonă. Acum, platforma arată ca o ruină. Doar câteva hale vechi şi ponosite au mai rămas în picioare, un decor numai bun pentru un film care ar vrea să surprindă ideea sfârşitului lumii. Singurul loc mai „făţos" este vechea partea administrativă, de lângă Parcul Tractorul, unde activează câteva firme, dar şi o clinică medicală.

În primăvara anului trecut, şi miliardarii francezii de la Auchan îşi arătaseră intenţia de a construi un hypermarket aici, dar şi această idee a intrat într-un con de umbră.

În anul 1990, uzina Tractorul avea 23.000 de angajaţi, iar după 1990, a intrat într-un lent proces de privatizare. Nu de puţine ori, angajaţii uzinei au ieşit în stradă pentru a-şi exprima nemulţumirea faţă de tergiversările guvernanţilor de a restructura fabrica, dar sfârşitul a fost inevitabil, iar toate protestele lor au rămas fără ecou.

Uzina Tractorul a fost închisă în 2007, după ce a intrat în lichidare judiciară, iar Flavus Investiţii a câştigat licitaţia pentru preluarea platformei industriale, care se întinde pe 120 de hectare şi valorează 77 de milioane de euro.



 iniţial, sindicaliştii îşi puseseră speranţele că producţia de tractoare se va relua, mai ales că utilajele produse la Braşov aveau un preţ avantajos, dar şi flacăra sindicală de altădată s-a stins odată cu fabrica. „Deocamdată, este oprit totul, chiar şi demolările. Am mai discutat şi cu administratorii, dar nu se aude nimic de începerea producţiei de tractoare. E bine că totuşi au venit alţi investitori în acest domeniu în judeţ (chinezii de la Hoyo, la Râşnov - n.r.). Cel mai ieftin tractor costa cam cât un autoturism bun. Un agricultor îşi putea achiziţiona de la noi un utilaj cu 11.500-12.000 de euro. Acelaşi tractor, în altă parte, este 25.000 de euro", a explicat Gheorghe Apostu, fostul lider sindical al tractoriştilor.

Rămaşi fără putere

O mică fărâmă din vechea industrie de la Tractorul se mai păstrează în trei făbricuţe, care  au în jur de 360 de salariaţi. „A fost dureros să munceşti o viaţă într-un loc şi să vezi cum totul se face bucăţele. E o rană care nu se vindecă niciodată, dar nu mai avem nicio putere. Una au zis guvernanţii atunci, alta fac acum. De exemplu, înainte de a se închide Tractorul şi Rulmentul, noi am solicitat la Primărie Planul Urbanistic Zonal şi am fost asiguraţi că va rămâne zonă industrială, dar acum, pe ambele platforme, apar cartiere rezidenţiale", spune, dezamăgit, Gheorghe Apostu.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:


citeste totul despre: