ÎN RUINĂ Demolarea uzinei Tractorul, o rană care nu se vindecă

0
0

Lipsa interesului investitorilor a transformat vechea platform─â industrial─â ├«ntr-o imens─â ruin─â. Majoritatea halelor au fost demolate anul trecut, ├«ns─â, acum, p├ón─â ┼či aceste activit─â┼úi s-au oprit, criza economic─â afect├ónd serios proiectele de viitor ale cump─âr─âtorului uzinei.

Cumpărătorul platformei, Flavus Investiţii, a venit cu planuri grandioase pentru vechea platformă industrială, respectiv să o transforme într-un nou cartier rezidenţial.

Citi┼úi ┼či:

Prim─âria face ÔÇ×autostrad─âÔÇť printr-un cartier fantom─â

Anul trecut, a ├«nceput demolarea vechilor hale, dar ┼či aceast─â activitate a fost sistat─â, iar planurile au r─âmas doar un vis, pentru c─â niciun investitor nu s-a ar─âtat interesat s─â demareze construc┼úia de locuin┼úe ├«n zon─â. Acum, platforma arat─â ca o ruin─â. Doar c├óteva hale vechi ┼či ponosite au mai r─âmas ├«n picioare, un decor numai bun pentru un film care ar vrea s─â surprind─â ideea sf├ór┼čitului lumii. Singurul loc mai ÔÇ×f─â┼úos" este vechea partea administrativ─â, de l├óng─â Parcul Tractorul, unde activeaz─â c├óteva firme, dar ┼či o clinic─â medical─â.

├Än prim─âvara anului trecut, ┼či miliardarii francezii de la Auchan ├«┼či ar─âtaser─â inten┼úia de a construi un hypermarket aici, dar ┼či aceast─â idee a intrat ├«ntr-un con de umbr─â.

├Än anul 1990, uzina Tractorul avea 23.000 de angaja┼úi, iar dup─â 1990, a intrat ├«ntr-un lent proces de privatizare. Nu de pu┼úine ori, angaja┼úii uzinei au ie┼čit ├«n strad─â pentru a-┼či exprima nemul┼úumirea fa┼ú─â de tergivers─ârile guvernan┼úilor de a restructura fabrica, dar sf├ór┼čitul a fost inevitabil, iar toate protestele lor au r─âmas f─âr─â ecou.

Uzina Tractorul a fost ├«nchis─â ├«n 2007, dup─â ce a intrat ├«n lichidare judiciar─â, iar Flavus Investi┼úii a c├ó┼čtigat licita┼úia pentru preluarea platformei industriale, care se ├«ntinde pe 120 de hectare ┼či valoreaz─â 77 de milioane de euro.



┬áini┼úial, sindicali┼čtii ├«┼či puseser─â speran┼úele c─â produc┼úia de tractoare se va relua, mai ales c─â utilajele produse la Bra┼čov aveau un pre┼ú avantajos, dar ┼či flac─âra sindical─â de alt─âdat─â s-a stins odat─â cu fabrica. ÔÇ×Deocamdat─â, este oprit totul, chiar ┼či demol─ârile. Am mai discutat ┼či cu administratorii, dar nu se aude nimic de ├«nceperea produc┼úiei de tractoare. E bine c─â totu┼či au venit al┼úi investitori ├«n acest domeniu ├«n jude┼ú (chinezii de la Hoyo, la R├ó┼čnov - n.r.). Cel mai ieftin tractor costa cam c├ót un autoturism bun. Un agricultor ├«┼či putea achizi┼úiona de la noi un utilaj cu 11.500-12.000 de euro. Acela┼či tractor, ├«n alt─â parte, este 25.000 de euro", a explicat Gheorghe Apostu, fostul lider sindical al tractori┼čtilor.

R─âma┼či f─âr─â putere

O mic─â f─âr├óm─â din vechea industrie de la Tractorul se mai p─âstreaz─â ├«n trei f─âbricu┼úe, care┬á au ├«n jur de 360 de salaria┼úi. ÔÇ×A fost dureros s─â munce┼čti o via┼ú─â ├«ntr-un loc ┼či s─â vezi cum totul se face buc─â┼úele. E o ran─â care nu se vindec─â niciodat─â, dar nu mai avem nicio putere. Una au zis guvernan┼úii atunci, alta fac acum. De exemplu, ├«nainte de a se ├«nchide Tractorul ┼či Rulmentul, noi am solicitat la Prim─ârie Planul Urbanistic Zonal ┼či am fost asigura┼úi c─â va r─âm├óne zon─â industrial─â, dar acum, pe ambele platforme, apar cartiere reziden┼úiale", spune, dezam─âgit, Gheorghe Apostu.

image

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele nout─â┼úi din Bra┼čov, click pe poza de mai jos:

logo ads


Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite