Cum a ajuns „Tancrad“ Galaţi, firma de suflet a baronului Bunea Stancu, să dea în judecată Primăria Brăila

Cum a ajuns „Tancrad“ Galaţi, firma de suflet a baronului Bunea 
Stancu, să dea în judecată Primăria Brăila

Reabilitarea bulevardului Dorobanţilor, o lucrare de 30 milioane de euro care a provocat numai probleme   FOTO adevarul.ro

Blamată de brăileni pentru întârzierile foarte mari dar şi pentru calitatea scăzută a lucrărilor executate pentru reabilitarea unui important bulevard din Brăila, „Tancrad” SRL Galaţi, considerată pe vremuri firma de casă a baronului Gheorghe Bunea Stancu, a dat Primăria Brăila în judecată, solicitând daune morale şi materiale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Motivul supărării: Primăria a îndrăznit să penalizeze cu circa 9 miliarde de lei vechi, atât firma gălăţeană cât şi consorţiul din care aceasta face parte, pentru că a întârziat nepermis de mult lucrările de reabilitare şi modernizare a bulevardului Dorobanţilor din municipiul Brăila. Este vorba despre un contract în valoare de circa 30 milioane de euro, care a început în 2012 şi ar fi trebuit să fie gata până în decembrie 2015.

În urmă cu aproape trei săptămâni, mai exact pe în data de 8 iunie anul curent, Primăria Brăila a fost notificată oficial de Tribunalul Brăila că există un dosar pe rol prin care SC "Max Boegl" SRL România solicită recepţia lucrărilor efectuate până în prezent în cadrul contractului de reabilitare a bulevardului Dorobanţilor, respectiv rezilierea contractului pentru lucrările rămase de realizat şi plata de daune morale şi materiale. Astfel, consorţiul care a lucrat până acum pe Dorobanţi, adică asocierea de firme "Max Boegl" - "Switelsky" - "Tancrad" - "Euro Construct", şi-a luat sculele şi a părăsit şantierul. Şi nu a făcut-o oricum, ci mai înainte a dat în judecată Primăria, solicitând plata unor daune.

O poveste fără sfârşit

Reabilitarea şi modernizarea bulevardului Dorobanţilor a cuprins mai multe proiecte, începând de la refacerea infrastructurii subterane – conducte de gaze, apă, canalizare etc -, continuând cu refacerea părţii carosabile şi terminând cu consolidarea vechiului canal colector al oraşului, care este poziţionat de-a lungul bulevardului, la circa 10 metri adâncime. Dacă infrastructura şi carosabilul sunt gata de circa doi ani, la consolidarea canalului subteran încă se mai lucrează, iar asta din cauza unor probleme neprevăzute apărute pe parcurs. Mai exact, este vorba despre existenţa unor cintre metalice semicirculare, montate în anii '80 pentru susţinerea tunelului subteran, într-o perioadă când acesta începuse să cedeze pe anumite sectoare. Proiectul iniţial de consolidare nu ţinuse cont de existenţa cintrelor, astfel că a trebuit făcută o reproiectare a lucrărilor.

Dacă primarul nou ales, Marian Dragomir, cel care şi-a început oficial mandatul în data de 23 iunie, ne-a declarat că deocamdată nu s-a familiarizat pe deplin cu acest subiect şi a cerut un răgaz pentru a se pune la punct, fostul edil Aurel Simionescu, în mandatul căruia s-a derulat acest contract, a explicat că decizia i-a aparţinut consorţiului care a lucrat pe Dorobanţi.

"Ei (Tancrad şi celelalte firme n.n.) sunt nemulţumiţi de faptul că li s-au impus penalităţi pentru întârzierea lucrărilor. Au fost penalizaţi cu circa 9 miliarde de lei vechi şi nu au acceptat acest lucru. E vorba despre acea consolidare a canalului colector, pe porţiunea cu cintre, dar şi pe porţiunea fără cintre. Există o dispută legată de faptul că ei n-au lucrat mai repede pe acele tronsoane unde nu există acele cintre care trebuia refăcute. E adevărat, unde au dat de cintrele alea ruginite şi de depunerile care erau acolo, pietrificate de ani de zile, nu se putea lucra decât într-un anumit ritm. Dar unde nu existau cintre şi nici depuneri, de ce nu au făcut mai repede ce aveau de făcut? Aşa au pus problema responsabilii de proiect din cadrul Primăriei şi s-a ajuns la impunerea acelor penalizări în valoare de 900.000 lei noi. Constructorii au motivat că lucrările trebuia făcute dinspre aval spre amonte, adică de la Calea Galaţi spre Calea Călăraşi, şi nu aveau cum să ocolească cintrele. E o dispută aici care, cel mai probabil, va fi rezolvată în instanţă", ne-a explicat Simionescu.


Lucrările de reabilitare au durat ani de zile  FOTO Florentin Coman

Simionescu a mai spus că speră, totuşi, că se va ajunge la o înţelegere cu constructorii, astfel încât aceştia să se întoarcă pe şantier. "Responsabilii de proiect din cadrul Primăriei poartă discuţii cu ei. Dacă se întorc, bine, dacă nu, probabil va trebui organizată o nouă licitaţie, pentru a da lucrările care mai sunt de executat unui alt constructor interesat. Există suma de circa 4 milioane de lei alocată de la bugetul local, cu banii ăştia trebuie finalizate lucrările", a mai spus Aurel Simionescu.

Fostul primar al Brăilei este cercetat în prezent de DNA, pentru felul cum a fost atribuit contractul de reabilitare a bulevardului Dorobanţi. Simionescu a fost arestat preventiv timp de câteva săptămâni, în luna februarie a acestui an, apoi s-a putut întoarce la muncă, judecătorii dispunând cercetarea lui în stare de libertate.

Poziţia constructorului rămâne, tranşantă, în ceea ce priveşte sistarea lucrărilor şi solicitarea de daune: „Din moment ce a fost nevoie de o reproiectare, nu ni se poate imputa nouă întârzierea lucrărilor. Acele penalităţi, în valoare de circa 900.000 lei noi sunt abuzive şi fără temei. Dacă Primăria nu renunţă la penalităţi, nu o să ne întoarcem pe şantier şi o să solicităm la rândul nostru daune morale şi materiale pentru prejudiciul care ne-a fost provocat”, ne-a declarat Lucian Stanciu, directorul executiv al „Tancrad” SRL.

Citiţi şi

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: