O clinică de analize medicale îşi face reclamă cu un mesaj ortodoxist. Cultele religioase o acuză de discriminare şi de încălcarea deontologiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clinica Sante, care deţine  laboratoare de analize medicale în 27 de judeţe ale ţării, îşi face publicitate pe panouri outdoor cu un mesaj care a trezit nemulţumirea reprezentanţilor cultelor religioase. „Români, să nu uităm niciodată: Ortodoxia salvează România“ este scris pe unul dintre panourile din municipiul Bacău.

Pe unul dintre panourile firmei Sante din municipiul Bacău este întegrat un mesaj, care trezeşte atenţia trecătorilor: . „Români, să nu uităm niciodată: Ortodoxia salvează România“. Acest mod de a face publicitate a trezit nemulţumirea reprezentanţilor cultelor religioase. Decanul Bisericii Romano Catolice din Bacău crede că expunerea unui astfel de mesaj nu este potrivită, corectă şi nici deontologică: 

„Este o firmă care se foloseşte de numele Bisericii Ortodoxe, care are trecere mare în rândul credincioşilor. Nu e corect. Puteau să spună: credinţa salvează România şi lumea totodată. Fie că e buddhist, musulman sau creştin, important este să fie credincios. Fiecare poate contribui la salvarea României! Sunt nişte legi referitoare la discriminare. Biserica nu are nicio formă de constrângere faţă de astfel de acţiuni“, ne-a precizat Isidor Dâscă, decanul Bisericii Romano Catolice din judeţul Bacău. Pastorul Pavel  Burlacu, de la Biserica Adventistă din Bacău vede în mesajul  clinicii o formă de atac la adresa celorlalte culte religioase şi chiar o încălcare a Constituţiei şi a bunelor relaţii între culte. 

„În primul rând, nu ai voie să transmiţi mesaje reliogioase subliminale. Este o discriminare şi un atac la adresa celorlalte culte. Ce s-ar întâmpla, ce-ar spune românii, dacă am spune: „Adventismul salvează România? Aici ar trebui să se sesizeze chiar Biserica Ortodoxă Română. Nu cred că şi-au dat acordul pentru aşa ceva“, afirmă pastorul Pavel Burlacu.

„Logic este corect, dar ca mesaj publicitar, mi se pare incorect“

Afirmă lectorulul universitar Marius Popescu, de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi, doctor în filosofie şi teologie.

Menţiunea religioasă, dublată de un mesaj patriotic, pe un panou pentru analize medicale apare cel puţin ca nepotrivită. Mai mult, mesajul referindu-se la toţi românii (ortodocşi, catolici, neoprotestanţi, musulmani, evrei) impune un disconfort evident celor care nu sunt creştini ortotocşi. 

„Nu numai ortodoxia salvează România. Dacă ar fi spus numai ortodoxia, adunci ar fi fost cu adevărat incorect şi discriminatoriu. Ortodoxia este una din condiţiile salvării ţării, una necesară, dar nu şi suficientă. Sensul mesajului e profund. Nu-l văd ca fiind unul periculos. Dar pe panoul  unei firme medicale puteau scrie: medicina salvează România“, este de părere lectorul universitar Marius Popescu.

Episcopia Romanului şi Bacăului: „Nu au binecuvântarea noastră“

Emiterea mesajului publicitar care implică imaginea Bisericii Ortodoxe Române a fost făcută de firma Sante fără acordul bisericii. Fapt recunoscut atât de managerul general al Sante, Gabriel Ene, cât şi de purtătorul de cuvânt al Episcopiei Romanului şi Bacăului. „Nu trebuie să existe acordul bisericii. Noi asta credem: că ortodoxia i-a ţinut pe români uniţi, de-a cursul istoriei şi asta i-a salvat. Nu există o contradicţie şi nici o discriminare faţă de celalalte culte“, afirmă Gabriel Ene, managerul  general al firmei de analize medicale. Pe de altă parte şi reprezentanţii BOR din Bacău afirmă că folosirea termenului ortodox s-a făcut abuziv. „Ei nu au cerut binecuvântarea bisericii. Este crezul lor ce-au scris pe panou. Ne întristează că termenul ortodox este folosit fără a fi întrebată biserica ortodoxă, care este apreciată şi iubită de întreg poporul român“, a precizat Constantin Gherasim, purtătorul de cuvânt al Episcopiei Romanului şi Bacăului

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite