Trei exerciţii simple pe care le puteţi face acasă pentru a vă menţine sănătoşi

Trei exerciţii simple pe care le puteţi face acasă pentru a vă menţine sănătoşi

Andrenorul Constantin Bişca  FOTO arhivă personală

Cei care nu au timp să meargă la sala de forţă în această perioadă trebuie să ştie că pot face exerciţii şi la domiciliu pentru menţinerea sănătăţii şi sculptarea corpului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Antrenorul arădean Constantin Bişca ne descrie câteva exerciţii pe care le putem face la noi acasă.

Acesta spune că de exemplu, forfecările pe care le făceam şi în şcoala generală şi pe care unii le urăsc se integrează bine în antrenamentul pentru abdomen.

„Ţinem palmele sub fund pentru o stabilitate mai bună şi astfel se va lucra cu precădere abdomenul inferior. Pentru a implica şi abdomenul superior, într-o contracţie izometrică, trebuie ţinut capul, dar şi umerii ridicaţi de pe podea. Astfel, veţi simţi cum arde abdomenul în intregime. Al doilea exerciţiu pe care trebuie să îl faceţi dacă vrei să vă modelaţi şi să vă întăriţi fesele este genuflexiunea. Cea clasică, cu tălpile depărtate la lăţimea umerilor şi braţele îndoite la 90 de grade în faţă pentru echilibrare. Secretul este să ţineţi tălpile şi coapsele absolut paralele, să ţineţi spatele drept şi abdomenul încordat şi, cel mai important, când coborâţi bazinul, să lasaţi greutatea pe călcâie, nu pe vârfuri. Evident, genunchiul nu trebuie să depăşească vârful degetelor de la picioare şi nu trebuie să vă aplecaţi spre genunchi. Privirea trebuie să fie puţin orientată în sus, niciodată nu vă uitaţi în jos. Mâinile se mai pot ţine în faţă ori după ceafă mărind astfel gradul de dificultate. Genuflexiunile sunt locul doi ca exerciţiu care solicită tot corpul după îndreptări cu bara. Lucrează cu precădere toţi muşchii coapselor, fesierii, abdomenul muşchii lombari, un exerciţiu complet ce nu trebuie ignorat”, spune  Constantin Bişca

Acesta susţine că al treilea exerciţiu care este tot unul de bază dar pentru partea superioară a corpului este reprezentat de flotări. Însă pentru a fi eficiente, flotările pentru piept trebuie să fie corect executate.

„De aceea, supraveghează tot timpul poziţia corpului. Astfel, călcâiele, şezutul şi omoplaţii trebuie să se afle pe aceeaşi linie, iar abdomenul trebuie menţinut încordat. La coborâre, unghiul format între braţ şi antebraţ trebuie să aibă 90 de grade. Flotările pentru piept se fac cu orientarea palmelor spre înainte sau uşor spre interior, coatele rămânând astfel orientate spre exterior. În cazul în care veţi direcţiona palmele spre exterior, trebuie să ştiţi că va lucra mai puţin pectoralul şi mai mult tricepsul. Dacă nu aveţi forţa necesară se pot efectua cu genunchii la podea, aşa veţi reduce din dificultate. Aveţi grijă la alimentaţie. Nu faceţi exces, deoarece veţi avea mult de lucru după sărbători să daţi jos, şi nu uitaţi: mâncăm ca să putem trăi, nu trăim doar să mâncăm”, încheie arădeanul. 

Mai puteţi citi: 

Exerciţii simple pentru îmbunătăţirea memoriei

10 exerciţii simple pentru relaxarea ochilor obosiţi din cauza calculatorului

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările