Invitaţie pentru tăietorii profesionişti de păduri. 14 kilometri de drum forestier, modernizaţi cu 7 milioane de lei în comuna Avram Iancu din Apuseni

Invitaţie pentru tăietorii profesionişti de păduri. 14 kilometri de drum forestier, modernizaţi cu 7 milioane de lei în comuna Avram Iancu din Apuseni

Aproape 7 milioane de lei este suma care va fi cheltuită de Primăria comunei Avram Iancu din Alba pentru modernizarea a circa 14 kilometri de drumuri forestiere. Licitaţia este reluată la o valoare cu peste 1 milion de lei mai mare faţă de procedura de achiziţie eşuată în urmă cu 4 luni.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primăria comunei Avram Iancu a lansat recent o licitaţie publică pentru construirea şi modernizarea unor drumuri forestiere. Administraţia publică locală este dispusă să plătească pentru aceasta peste 6,7 milioane de lei (aproximativ 1,4 milioane de euro). Drumurile, în lungime totală de 13,9 km, trebuie reabilitate pentru „accesibilizarea unei suprafeţe de fond forestier de 2.196,3 ha”, celălalt nume al tăierilor de păduri. Banii provin de la bugetul de stat prin Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020. În cadrul licitaţiei eşuate din luna aprilie contractul avea o valoare estimată de circa 5,9 milioane de lei.
 
Primăria este dispusă să plătească 478.571 de lei pentru fiecare kilometru, reprezentând valoarea estimată a lucrărilor. Suma enormă care se va cheltui este destinată ”accesibilizării fondului forestier”. Aceste lucru înseamnă accesul nu în scopuri turistice ci pentru a deschide noi zone de tăiere, până acum nerentabile. De alfel, administraţia pleacă de la premisa (prinsă în caietul de sarcini) că ”o zonă forestieră inaccesibilă scoate din circuitul economic resurse lemnoase şi nelemnoase apreciabile”.
 
Potrivit descrierii achiziţiei publice, lucrările urmăresc accesibilizarea unei suprafete de fond forestier de 2.196,3 hectare. De asemenea, se vor construi două drumuri forestiere noi în lungime de 4,9 km (Toha-Dobrana în lungime de 3,7 km şi Parcela 29 în lungime de 1,2 km) şi se vor moderniza 9,0 km de drumuri forestiere (Dobrana – 3,5 km, Valea Boului – 0,8 km; Toha – 2,2 km; Divaia – 1,1 km, Păltiniş – 1,4 km).  „Accesibilizarea fondului forestier reprezintă una din condiţiile de bază pentru gospodărirea şi gestiunea eficientă a pădurilor. O zonă forestieră inaccesibilă scoate din circuitul economic resurse lemnoase şi nelemnoase apreciabile, stânjeneşte şi chiar blochează executarea unor lucrări silviculturale, crează un potenţial de risc ecologic ridicat, limitează turismul şi dezvoltarea economică a zonei. (…)
 
Modernizarea drumurilor forestiere: Dobrana-3,5km ; Vl.Boului-0,8km ; Toha-2,2km ; Divaia-1,1km ; Pîltiniş-1,4km şi construirea drumurilor forestiere Toha-Dobrana-3,7km, Parcela 29-1,2km, vor realiza un mai bun acces în zonă pentru transportul forestier accesibilizând o suprafaţă de 2.196,3 ha, dar se facilitează şi accesul populaţiei din satele aparţinătoare comunei spre centrul comunei şi spre drumul judeţean DJ 762 şi drumul naţional DN 75 spre oraşul Câmpeni. Un alt obiectiv care se doreste realizat este accesul spre Muntele Găina”, se precizează în caietul de sarcini afarent licitaţiei.
 
 
Potrivit anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), lucrările ce urmează a se executa sunt următoarele:
Drumul forestier Dobrana – în lungime de 3,5 km
Modernizarea constă în adoptarea unei structuri rutiere formată din mixturi asfaltice 4 cm BA16, 6 cm BAD20, 20 cm piatră spartă, 15 cm balas, care face legătura cu zestrea drumului alcătuită din piatră spartă şi balast, refacerea şanţurilor de scurgere, completarea cu podeţe tubulare şi decolmatarea celor existente, construirea de ziduri de sprijin din gabioane pentru protecţia malurilor şi parapeţi în zonele cu risc, completarea cu indicatoare de circulatie.
 
Drumul forestier Păltiniş – în lungime de 1,4 km
Modernizarea acestui drum presupune o structură rutieră formată din 20 cm piatră spartă aşezată pe un strat de 15 cm balast, refacerea şanturilor de scurgere, completarea cu podeţe tubulare şi decolmatarea celor existente, parapeţi în zonele cu risc, completarea cu indicatoare de circulaţie.
 
Drumul forestier Valea Boului – în lungime de 0,8 km
Modernizarea acestui drum presupune o structură rutiera formată din 20 cm piatră spartă aşezată pe un strat de 15 cm balast, refacerea şanturilor de scurgere, completarea cu podeţe tubulare şi decolmatarea celor existente, parapeţi în zonele cu risc, completarea cu indicatoare de circulaţie.
 
Drumul forestier Tohana – în lungime de 2,2 km
Modernizarea acestui drum presupune o structura rutieră formată din 20 cm piatră spartă aşezată pe un strat de 15 cm balast, refacerea şanţurilor de scurgere, completarea cu podeţe tubulare şi decolmatarea celor existente, parapeţi în zonele cu risc, completarea cu indicatoare de circulaţie.
 
 
Drumul forestier Divaia – în lungime de 1,1 km
Modernizarea constă în adoptarea unei structuri rutiere formată din 20 cm piatră spartă, 15 cm balast, refacerea şanturilor de scurgere, completarea cu podeţe tubulare şi decolmatarea celor existente. parapeţi în zonele cu risc, completarea cu indicatoare de circulaţie.
 
Drumul forestier Toha – Dobrana – în lungime de 3,7 km
Construirea drumului FN001 are ca scop sporirea gradului de accesibilizare a fondului forestier. Lucrările ce se vor executa constau în săpături în debleu, profilarea platformei, execuţia şanţurilor de scurgere, descărcarea apei din şanţuri cu ajutorul podeţelor tubulare, ca şi în cazul traversării ravenelor. Compactarea platformei înaintea aşternerii structurii rutiere care este alcătuită din 20 cm piatră spartă, 15 cm balast atât în partea carosabilă cât şi în acostamente.
 
Drumul forestier Parcela 29 – în lungime de 1,2 km
Construirea drumului FN002 are ca scop sporirea gradului de accesibilizare a fondului forestier. Lucrările ce se vor executa constau în săpături în debleu, profilarea platformei, execuţia şanţurilor de scurgere, descărcarea apei din şanturi cu ajutorul podeţelor tubulare, ca şi în cazul traversării ravenelor. Compactarea platformei înaintea aşternerii structurii rutiere care este alcatuită din 20 cm piatră spartă, 15 cm balast atât în partea carosabilă cât şi în acostamente.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: