Exerciţii pentru oameni stresaţi

Avem nevoie de 15-20 de minute de reflecţie, vizualizare şi de exerciţii de respiraţie pentru a fi zilnic în formă. Pentru unele persoane este foarte uşor să îşi strecoare în

Avem nevoie de 15-20 de minute de reflecţie, vizualizare şi de exerciţii de respiraţie pentru a fi zilnic în formă.

Pentru unele persoane este foarte uşor să îşi strecoare în programul zilnic câteva exerciţii de detensionare. Există însă şi oameni care au nevoie de adevărate strategii de relaxare pentru a beneficia de câteva clipe de linişte. Exerciţiile de relaxare implică executarea repetitivă a mişcărilor de flexie şi de extensie a principalelor grupe de muşchi.

Stresul ne poate afecta mai multe aspecte ale vieţii, inclusiv sănătatea. Exerciţiile regulate de eliminare a tensiunii sunt extrem de eficiente pentru persoanele cardiace, dar şi pentru cei care doresc să evite pe viitor apariţia unor astfel de probleme. Cercetătorii de la Institutul Britanic de Pneumologie şi Cardiologie, citaţi de iVillage, recomandă exerciţiile de relaxare ca elemente ajutătoare în tratarea unor afecţiuni conexe obezităţii şi tensiunii arteriale crescute.

Potrivit acestora, prin reducerea stresului scade riscul apariţiei hipertensiunii arteriale, a infarctului miocardic sau obezităţii. În plus, se îmbunătăţeşte şi starea de spirit. Este nevoie doar de 15‑20 de minute de reflecţie, vizualizare şi de exerciţii de respiraţie. Este indicat să facem câteva exerciţii de relaxare în timpul şofatului, înainte de masă şi înainte de ora de culcare.

Stresul îşi ia energie din diverse sisteme ale organismului, precum sistemul digestiv. Acest lucru înseamnă că persoanele stresate tind să mănânce mult prea repede, înghiţind alimentele fără să le savureze sau să le mestece pe îndelete. Mâncarea consumată astfel este mult mai greu de digerat, provocând arsuri şi disconfort gastric.

Mişcare pe muzică relaxantă

Numeroase afecţiuni digestive, inclusiv sindromul intestinului iritabil, sunt legate de prezenţa stresului în viaţa cotidiană. În aceste cazuri exerciţiile de relaxare efectuate înainte de masă pot fi foarte folositoare.
Încordaţi-vă întreg corpul, cu degetele strânse în pumn, ochii închişi şi maxilarul încordat. După câteva secunde relaxaţi-vă corpul şi trageţi puternic aer în piept.

Pentru a vă asigura un somn liniştit nu este recomandată rememorarea situaţiilor stresante de peste zi. Un exerciţiu de relaxare vă poate ajuta să vă mutaţi atenţia de la gânduri, către nevoia de somn a organismului.
Următorul exerciţiu poate fi realizat având un fundal sonor, cu muzică relaxantă. Poate fi realizat şi ca o completare la un exerciţiu de meditaţie sau de respiraţie. Fiecare etapă a acestui exerciţiu poate fi realizată stând întinşi în pat.

Închideţi ochii şi respiraţi adânc de trei ori. Concentraţi-vă pe mişcările succesive de inspiraţie şi de expiraţie a aerului. Continuând să respiraţi adânc, petreceţi câteva momente concentrându-vă asupra degetelor de la picioare. Începeţi să încordaţi treptat fiecare muşchi, începând de la picioare. În final deschideţi ochii larg, având sprâncenele ridicate, apoi închideţi ochii încercând să conştientizaţi cât de relaxaţi vă simţiţi.

Cum ne calmăm nervii în trafic

În ciuda aglomeraţiei din oraş, momentele de blocare în trafic pot oferi clipe propice de relaxare dacă ştiţi cum să profitaţi de ele. Puteţi încerca următoarele mişcări:
Strângeţi cu putere volanul, cu mâinile, timp de câteva secunde, apoi îi daţi drumul. O să observaţi că senzaţia resimţită la nivelul mâinilor este diferită
Ţinând mâinile pe volan, întindeţi şi încordaţi cât puteţi braţele. Menţineţi poziţia timp de câteva secunde
Împingeţi umerii în faţă pe cât posibil, pentru câteva secunde, apoi reveniţi la vechea poziţie
Deschideţi larg ochii şi staţi aşa câteva secunde
Încruntaţi-vă şi încordaţi maxilarul, ca şi când aţi fi furios. După câteva secunde, relaxaţi-vă faţa
Rezemaţi-vă capul de tetiera scaunului şi încercaţi să împingeţi capul cât de mult pe spate
După ce veţi face aceste mişcări simple veţi observa că aţi acumulat tensiune şi v-aţi încordat muşchii fără să vă daţi seama.

15-20 de minute pot reduce sresul, scad riscul apariţiei hipertensiunii arteriale sau obezităţii



Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


Modifică Setările