Aşa treci mai uşor peste momentele grele!

Aşa treci mai uşor peste momentele grele!

În momentele dificile, acordă-ţi răgazul de a analiza şi înţelege ce se întâmplă

În general, momentele dificile apar atunci când ne aşteptăm mai puţin şi de aceea este important să ştim cum să le gestionăm. Iată ce ne sfătuiesc psihologii!

Ştiri pe aceeaşi temă

Despărţirile, pierderea unei persoane dragi sau a locului de muncă ori pur şi simplu o situaţie încordată la serviciu reprezintă situaţii dificile care ne iau prin surprindere şi, de multe ori, ne pot da viaţa peste cap. Psihologii spun că modul în care reuşim să trecem peste aceste probleme depinde de fiecare dintre noi.

În general, nu trebuie să ne lăsăm copleşiţi de ele, deoarece sunt surse de emoţii negative care ne pot pune sănătatea în pericol. Stările de deprimare, anxietatea, atacurile de panică şi depresia pot apărea cu uşurinţă în astfel de perioade.

În general, atunci când te confrunţi cu o situaţie dificilă, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te linişteşti şi să amâni deciziile importante. În astfel de momente, se recomandă să gândeşti pozitiv, deoarece gândurile negative te pot face să iei hotărâri în defavoarea ta.

Acordă-ţi timp  de gândire

Unele probleme necesită timp pentru a fi rezolvate, susţin psihologii.  În acest sens, atunci când situaţia o impune, se recomandă să nu te pripeşti cu luarea deciziilor, ci să îţi acorzi mai mult timp de gândire.

De exemplu, hotărârea de a-ţi schimba actualul loc de muncă nu se ia în pripă, deoarece mai târziu poţi regreta. În acest sens, este bine să pui în balanţă avantajele şi dezavantajele. De asemenea, te poţi sfătui cu familia şi cu prietenii, deoarece ei văd lucrurile diferit, nefiind implicaţi direct în problemă.

Nu te ascunde în spatele problemelor

Multe situaţii tensionate ar putea fi evitate dacă problemele ar fi rezolvate la timp. Vitală este în astfel de momente atitudinea cu care priveşti ceea ce se întâmplă. Psihologii ne sfătuiesc ca atunci când avem o problemă să nu o ignorăm şi să nu ne comportăm ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat, dar nici să nu ne închidem în casă şi să ne afundăm în starea de deprimare.

Psihologii te sfătuiesc să fii realist şi să-ţi asumi responsabilitatea, deoarece, în caz contrar, pe viitor, poţi avea de suferit. De exemplu, un conflict iscat la serviciu trebuie rezolvat imediat, deoarece poate fi o sursă de stres, iar acest lucru îţi poate perturba activitatea zilnică.

Prin urmare, retrage-te într-o sală de şedinţe împreună cu colegul cu care eşti în conflict şi vorbiţi deschis despre lucrurile care vă deranjează. În cele mai multe cazuri, aceasta este o modalitate sigură de rezolvare a conflictelor.

Cere ajutorul psihologului

Există situaţii dificile peste care mulţi dintre noi nu reuşim să trecem prea uşor, de exemplu moartea unei persoane dragi. În această perioadă, cel mai bine este să îţi ocupi timpul doar cu lucruri care îţi fac plăcere.

Există însă şi persoane care preferă să revină la serviciu imediat după eveniment şi se refugiază în muncă. Acest lucru nu se recomandă, deoarece emoţiile negative reprimate la nesfârşit îşi vor pune amprenta asupra stării de sănătate. Într-o astfel de situaţie, cel mai bine este să ceri sfatul unui psiholog.

Nu te învinovăţi la nesfârşit

Potrivit psihoterapeuţilor, cele mai multe persoane nu reuşesc să treacă peste o despărţire, pentru că nu reuşesc, în primul rând, să facă pace cu propria persoană. Inevitabil, de aici şi până la instalarea unei depresii nu mai este decât un pas. De fapt, în urma unei despărţiri, cel mai greu de suportat este sentimentul de vină că nu ai făcut tot ce ţi-a stat în putere pentru a împiedica destrămarea relaţiei.

Până la un punct, acest sentiment este normal, însă este bine să nu-ţi atribui toată vina, deoarece decizia nu ai luat-o de unul singur. În plus, cele mai multe cupluri nu se despart după o simplă ceartă, ci în urma mai multor tentative în acest sens.

Specialistul nostru
Lena Rusti

psiholog
psihoterapeut

Fiecare persoană are propria percepţie despre ceea ce înseamnă un moment greu şi fiecare are modul său personal de a face faţă situaţiei şi de a-şi găsi resursele în interior. Îţi va fi mult mai uşor să treci peste un eveniment nefericit, dacă vei conştientiza ceea ce se întâmplă, în loc să te încarci emoţional.

Cu cât ne blocăm mai mult într-o experienţă negativă, cu atât o depăşim mai greu şi ne prelungim durerea. Astfel, o abordare pozitivă, în măsura în care e posibil, sau înţelegerea şi acceptarea situaţiei ne pot fi de ajutor.

A ne încrâncena să credem că putem schimba lucrurile sau că nu s-a întâmplat nimic poate fi dăunător. Ajută însă să vorbim despre ce s-a întâmplat, despre emoţiile şi gândurile noastre, despre neputinţele şi părerile de rău pe care le-am adunat în această experienţă.

Urmări

Problemele sunt surse de emoţii negative care te pot îmbolnăvi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: