30 de minute de sport pe zi nu sunt suficiente: câtă mişcare trebuie să facem, de fapt, ca să prevenim afecţiuni grave

30 de minute de sport pe zi nu sunt suficiente: câtă mişcare trebuie să facem, de fapt, ca să prevenim afecţiuni grave

În condiţiile în care OMS recomanda echivalentul a 600 MET pe săptămână, noul studiu a indicat că este necesar echivalentul a 3.500-4000 MET săptămânal. Asta înseamnă între 12,5-16,5 ore de plimbare în pas vioi sau 6-8 ore de alergare într-o săptămână. FOTO Arhiva

Un nou studiu arată că avem nevoie să facem de 5 ori mai multă mişcare decât recomandă Organizaţia Mondială a Sănătăţii, adică 150 de minute de exerciţii fizice moderate săptămânal, pentru a ne feri de o serie întregi de afecţiuni grave, inclusiv anumite tipuri de cancer.

Ştiri pe aceeaşi temă

Rezultatele unui nou studiu realizat în colaborare de echipe de oameni de ştiinţă din SUA şi Australia, pe baza comparaţiei a 174 de cercetări (efectuate între 1980 şi 2016) care examinează legătura dintre activitatea fizică şi o serie de boli cronice grave, pentru care şi cancer de colon, de sân, diabet, boli cardiace, a indicat că trebuie să facem mai multă mişcare decât ultima recomandare OMS.

90-120 de minute pe zi în loc de 150 de minute pe săptămână

Astfel, în loc de 30 de minute de exerciţii fizice moderate, de cinci ori pe săptămână, sau 150 de minute de exerciţii într-o săptămână, conform recomandării OMS, ar trebui să creştem durata efortului fizic depus la 1h 30 min - 2 h/zi (90-120 minute pe zi) pentru o reducere semnificativă a riscului de îmbolnăvire. 

Pentru a calcula efortul fizic necesar s-a folosit o unitate de măsură a intensităţii activităţii fizice, numită echivalent metabolic (MET). Şi în condiţiile în care OMS recomanda echivalentul a 600 MET pe săptămână, noul studiu a indicat că este necesar echivalentul a 3.500-4000 MET săptămânal. Asta înseamnă între 12,5-16,5 ore de plimbare în pas vioi sau 6-8 ore de alergare într-o săptămână. 

Cercetătorii au subliniat că oamenii nu ar trebui să se sperie că nu vor reuşi să atingă acest ritm, pentru că efortul fizic făcut în decursul unei zile poate fi împărţit destul de uşor în activităţi pe care le putem include în programul zilnic. Mai exact, putem urca scări timp de 10 minute, să dăm cu aspiratorul pentru 15 minute, să lucrăm în grădină 20 de minute, să alergăm 20 de minute ori să ne plimbăm pe jos sau cu bicicleta timp de 25 de minute etc, notează publicaţia The Independent. 

“Chiar dacă nu ai timp sau nu-ţi face plăcere să mergi la sala de fitness, poţi fi activ în timp ce faci activităţi zilnice fireşti, de la urcatul scărilor, mers pe jos în locul deplasării cu maşina personală, activităţi domestice, aflate la îndemâna oricui”, a subliniat psihologul Hmwe Kyu, co-autor al studiului, de la Universitatea din Washington, SUA, citat de publicaţia ”Health”.

Autorii studiului ai tras concluzia că în mod sigur recomandarea OMS în privinţa activităţii fizice pe care trebuie să o prestăm într-o săpătămână trebuie modificată pentru ca depunerea efortului să aibă rezultatele de prevenţie sperate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: