10 abilităţi profesionale care vor deveni foarte importante pe piaţa muncii în următorii 4 ani: cine va avea cele mai mari şanse de angajare

10 abilităţi profesionale care vor deveni foarte importante pe piaţa muncii în următorii 4 ani: cine va avea cele mai mari şanse de angajare

Viziunea de ansamblu va fi una dintre cele mai cerute competenţe profesionale în următorii patru ani. FOTO glassdoor.com

Raportul „Viitorul locurilor de muncă”, ale cărui rezultate au fost anunţate de organizaţia Forumul Economic Mondial, arată cum se vor schimba în următorii patru ani pretenţiile angajatorilor ţinând cont de progresul tehnologic şi, prin urmare, care vor fi cele mai căutate abilităţi profesionale în ceea ce-i priveşte pe angajaţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Raportul “The Future of Jobs”, la care au participat 350 de manageri proveniţi din cele mai importante 15 economii ale lumii, vine cu o serie de predicţii despre cum progresul tehnologic va influenţa piaţa muncii în următorii 4 ani, dar mai ales despre care vor fi cele mai importante calităţi pe care angajatorii vor dori să le regăsească la un angajat.

10. Flexibilitatea cognitivă

Flexibilitatea cognitivă sau capacitatea de a jongla cu mai multe concepte simultan este deja o abilitate cerută pe piaţa muncii, dar va deveni extrem de importantă în următorii 4 ani. Conform raportului, tot mai multe funcţii vor implica un nivel ridicat de abilităţi cognitive, cum ar fi creativitate, gândire logică şi prevenirea/intuirea situaţiilor problematice.

9. Abilităţi de negociere

În general, abilităţile sociale vor deveni tot mai importante pe piaţa muncii, ceea ce nu este surprinzător ţinând cont de faptul că acesta este un aspect în care implicarea umană este esenţială, în ciuda dezvoltării tehnologice. Abilităţile de negociere vor fi tot mai cerute în domenii care implică analiza de date şi dezvoltarea de software, după cum se arată în raportul citat de Business Insider.

8. Abilităţi pentru munca în servicii

Angajaţii ideali vor trebui să deţină excelente calităţi de comunicare, pentru că zona de servicii se va extinde în viitor, iar accentul se va pune tot mai mult pe interacţiunea umană, pe măsură ce alte locuri de muncă vor fi automatizate şi vor putea fi realizate computerizat. „Ce nu pot face computerele, în ciuda progresului tehnologic, este să înlocuiască interacţiunea umană, care pentru anumite locuri de muncă se dovedeşte indispensabilă, fie că este vorba despre munca în echipă, fie despre flexibilitate şi adaptare la cele mai diverse circumstanţe”, se explică în raport.

7. Abilitatea de a analiza şi de a lua decizii

Capacitatea de a analiza rapid şi corect informaţii şi de a lua cele mai bune decizii va fi, de asemenea, dorită în tot mai multe domenii de activitate. Pe măsură ce companiile colectează un volum tot mai mare de informaţii, va fi nevoie de angajaţi care pot să interpreteze şi să analizeze cu uşurinţă aceste instrumente de lucru, pentru a reuşi să ia deciziile potrivite.

6. Inteligenţa emoţională

Un alt aspect în privinţa căruia angajaţii vor fi avantajaţi ţine tot de interacţiunea socială, iar inteligenţa emoţională, definită ca abilitatea de a identifica, înţelege şi gestiona stări şi sentimente, atât pe ale noastre, cât şi pe ale altora, va juca un rol tot mai important. Bineînţeles, accentual va fi pus pe inteligenţa interpersonală, care se referă la identificarea şi gestionarea stărilor emoţionale ale celorlalţi, mai ales când este vorba despre coordonarea unei echipe. Această abilitate este necesară pentru a identifica ce anume îi motivează cel mai bine pe oameni astfel încât sa poată fi obţinute cele mai bune rezultate profesionale. 

5. Capacitatea de colaborare

Modul în care un angajat ştie să colaboreze şi să-şi ajusteze acţiunile în mediul profesional, în interacţiunea cu ceilalţi colegi/parteneri, va deveni de asemenea tot mai important pentru angajatori.

4. Managementul resurselor umane

Abilitatea de a identifica cei mai buni oameni pentru anumite funcţii, dar şi modalităţi de a-i motiva şi de a-i încuraja să se dezvolte profesional în cadrul unei companii va deveni extrem de preţuită de angajatori în viitorul apropiat.

3. Creativitatea

Dacă anul trecut creativitatea se afla pe locul 10 într-un top al celor mai importante calităţi pe care trebuie să le aibă un angajat, în prezent se regăseşte pe locul trei ca importanţă pentru următorii patru ani, notează Business Insider. Dezvoltarea incredibilă a noilor tehnologii duce la o cerere tot mai mare de angajaţi capabili să găsească noi modalităţi de utilizare a acestora şi de creare a noi produse şi servicii.

2. Gândirea critică

Capacitatea de a gândi logic, coerent, pentru a identifica punctele forte, dar mai ales punctele problematice în aplicarea unor posibile soluţii sau abordări profesionale va reprezenta un avantaj pe piaţa muncii. 

1. Capacitatea de a rezolva probleme complexe

Viziunea de ansamblu va fi una dintre cele mai cerute competenţe profesionale în următorii patru ani. Abilitatea de a interpreta informaţii diferite pentru a rezolva situaţii profesionale complexe a devenit tot mai importantă în anii din urmă, tocmai pentru că volmul de date cu care operează companiile a crescut enorm. Conform raportului, „36% din locurile de muncă, indiferent de domeniul de activitate, au nevoie de oameni care să poată corela şi folosi informaţiile pe care le au la dispoziţie pentru a rezolva aspecte profesionale complexe”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: