Care e mai sănătos: pepenele roşu sau cel galben? Ce diferenţe sunt între fructele-vedetă ale verii

Care e mai sănătos: pepenele roşu sau cel galben? Ce diferenţe sunt între fructele-vedetă ale verii

Foto Profimedia

Pepenele roşu şi cel galben sunt la concurenţă în această perioadă la tarabe. Ambii sunt gustoşi, răcoritori, hidratanţi, plini de vitamine şi minerale. Dar în ciuda asemănărilor, au concentraţii şi substanţe nutritive diferite. I-am pus în balanţă pentru a vedea care „atârnă mai greu” la capitolul beneficii pentru sănătate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Numărul de calorii

Pepenele roşu. Deşi este foarte dulce şi săţios, 100 g de pepene roşu are doar 30 de calorii. La această cantitate se regăsesc 0.4 g fibre, 0.2 g lipide, 0,5 g proteine şi 7 g glucide.

Pepenele galben are mai multe calorii – 54 la 100 g. Şi el conţine 0,8 g proteine, 0,1 lipide, 13,5 glucide, dar mai multe fibre – 1 g.

Conţinutul de minerale

Pepenele roşu conţine 11 mg calciu, 15 mg magneziu, 172 mg de potasiu, 0,15 mg zinc şi 17 mg fosfor, la o cană de fruct tăiat cubuleţe.

La aceeaşi cantitate, pepenele galben îţi furnizează mai multe minerale: 14 mg calciu, 19 mg magneziu, 417 mg potasiu, 0,28 mg zinc şi 23 mg fosfor.

Medicul Mihaela Bilic explică, într-o postare pe Instagram, că potasiul ajută la eliminarea retenţiei de apă din organism. Din acest motiv, pepenele galben este câştigător, având circa 300 mg/100 g, adică dublu faţă de pepenele roşu.

Citiţi articolul integral pe Click!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările