30 de minute pe circuitul de teste Dacia de la Titu, singurul centru complet de inginerie auto din Europa de Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Circuitul de teste de la Titu, judeţul Dâmboviţa FOTO wall-street.ro
Circuitul de teste de la Titu, judeţul Dâmboviţa FOTO wall-street.ro

Românii se pot mândri cu singurul centru complet de inginerie auto din Europa de Est şi cel mai mare centru Renault din afara Franţei aflat la Titu, în judeţul Dâmboviţa, locul unde sunt testate pentru a fi îmbunătăţite actualele modele Dacia, dar şi viitoarele autoturisme, un loc bine păzit, unde nici un obiect de zbor nu are voie să survoleze zona mai jos de şase kilometri.

Circuitul din Romania este identic cu cel din Franta are o lungime de 32 de km, noua tipuri de piste pentru a afla comportamentul autoturismelor in diferite moduri de rulare. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa reproduc conditiile de rulare de pe sosele.

Dacia ne-a pus la dispozitie 30 de minute aproape toate modelele din gama pentru a le simti pe circuitul de viteza, la fel ca un inginer platit sa faca asta zilnic. Modele pe care le-am condus la Centrul Tehnic Titu au fost Sandero Stepway si Logan MCV. Ambele masini, cu motorizari diesel, au afisat un consum de 5,5 litri la 100 km/h desi treptele de viteza au fost schimbate tarziu.

Cele doua modele au avut acelasi comportament, in linie dreapta accelerau destul de bine daca schimbai tarziu treptele, iar in curbe la 90 km/h erai aproape la limita dupa cum se inclinau. Am fost avertizati inainte de a incepe testele ca viteza maxima in curbe nu trebuie sa depaseasca 110 km/h, iar in linie dreapta 130 km/h din motive de siguranta.

Noile modele arata mult mai bine, sunt mai bine asamblate, dar isi pastreaza aceeasi garda ridicata la sol si pozitia inalta la volan, cu scaune fara sprijin lateral, trasaturi pe care nu le prea gasim la alte autoturisme fabricate in prezent. Intr-un fel nu pot fi considerate dezavantaje, multe persoane tocmai de aceea aleg Dacia in locul altor marci auto.

Citeşte continuarea şi vizualizează fotogaleria pe wall-street.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite