Tactici de dezbinare a societăţii folosite de trolii ruşi în diverse colţuri ale lumii, inclusiv în SUA

Tactici de dezbinare a societăţii folosite de trolii ruşi în diverse colţuri ale lumii, inclusiv în SUA

Tactica principală a „trollilor ruşi“ este de participare la unele dezbateri de ambele părţi, pentru a inflama schimbul de opinii şi a semăna neîncredere în societate, este concluzia trasă de cercetatorii de la Universitatea George Washington, care au studiat mesaje publicate pe Twitter ale adversarilor şi susţinătorilor vaccinarii.

Trolii şi boţii ruşi au răspândit dezinformări despre vaccinuri pe Twitter pentru a semăna discordie şi au distribuit malware înainte şi în timpul alegerilor americane, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la George Washington University.
 
Specialiştii au analizat 899 de twitt-uri publicate în perioada 2014-2017, notează American Journal of Public Health. Cercetătorii au descoperit că informaţiile despre vaccinuri erau postate de pe aceleaşi conturi care ulterior au fost folosite şi pentru implicarea în alegerile prezidenţiale din SUA.
 
Cercetătorii de la George Washington University au încercat să creeze modalităţi de îmbunătăţire a comunicării angajaţilor din sănătate pe reţelele sociale. În schimb, ei au descoperit troli şi boţi care stârnesc dezbateri online şi afectează consensul privind siguranţa vaccinurilor.
 
Trolii ruşi jucau pentru ambele tabere, postând pe Twitter mesaje pro şi antivaccinare într-un context încărcat politic, afirmă cercetătorii. Studiul a descoperit că mai multe conturi – despre care acum se ştie că aparţin acelorlaşi troli care au intervenit în timpul alegerilor -, dar şi mai mulţi boţi de marketing şi de propagare de malware, postau tweet-uri despre vaccinuri.
 
”Aceşti troli par să fi folosit vaccinarea ca pe o chestiune divizatoare, promovând discordia în societatea americană”, a spus Mark Dredze de la Johns Hopkins, care a fost implicat în elaborarea studiului.
Aşa-numita „fabrică de trolli” , ce funcţionează într-un centru de cercetare numit „Agenţia de cercetări pe internet”, este condusă de Evghenii Prigojin, numit la Moscova „bucătarul„ lui Vladimir Putin.
 
O altă parte semnificativă a activitatii ”boţilor” de pe web este răspândirea de malware.
Potrivit Twitter, în ultimele luni, reţeaua socială a blocat zilnic mai mult de un milion de conturi false şi suspecte. În lunile mai şi iunie, numărul de conturi blocate a depăşit 70 de milioane. Pentru a scăpa de ”troli” şi conturile ”bot”, Twitter a anunţat că a introds confirmarea obligatorie la înregistrare a utilizatorului prin intermediul numerelor de e-mail şi telefon.
 
„Nu ne vom opri eforturile de a identifica şi de a preveni încercările de manipulare a discuţiilor pe platforma noastră”, au declarat oficialii Twitter pe blogul companiei.
 
Ludmila Savciuk, jurnalista care a reuşit să se infiltreze în „fabrica de troli” a Kremlinului, a declarat, într-un interviu acordat Europa LIberă, că trolii lui Putin care propagă informaţii false şi manipulatoare „sunt mult mai bine plătiţi ca medicii sau profesorii din Rusia. Salariul lunar este în jur de 40 000 de ruble, adică în jur de 750 de dolari americani.”
 
În Fabrica de troli din Sankt Petersburg lucrează non-stop sute de oameni, foarte tineri, cu vârste în jurul a 20 de ani, studenţi care fie abia şi-au terminat studiile, fie sunt pe final cu studiile masterale. „Scriu zi şi noapte. Scriu comentarii, articole pe bloguri, răspândesc informaţii pe reţelele sociale.
 
 Există în fiecare cameră un supervizor care controlează totul şi se asigură că target-ul zilnic este atins”, povesteşte jurnalista care în urmă cu trei ani a reuşit să se infiltreze în această unitate.
Eficacitatea „fabricilor de troli” s-a dovedit în timpul alegerilor din Federaţia Rusă, dar şi din Franţa, Germania sau din Statele Unite.
 
Agenţia de Cercetări în domeniul Internetului (IRA) a mobilizat aproximativ o treime din personalul său pentru a se ocupa de alegerile prezidenţiale din SUA din 2016, potrivit unei investigaţii a publicaţiei ruse RBC.
 
În vara anului 2016, la o etapă decisivă a campaniei electorale, „departamentul american” a fost extins până la 80-90 de persoane, care lucrau pentru alegerile din SUA. Potrivit surselor RBC, agenţia dispunea atunci de peste 250 de angajaţi, iar salariile persoanelor care lucrau în departamentul SUA variau între 80.000 şi 120.000 de ruble (1.400 – 1.200 de dolari) pe lună.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: