Primul test al rachetei hipersonice americane din programul ARRW a eşuat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul test de lansare a rachetei hipersonice AGM-183A a eşuat pe 5 aprilie FOTO captură You Tube/Paraparapu Media
Primul test de lansare a rachetei hipersonice AGM-183A a eşuat pe 5 aprilie FOTO captură You Tube/Paraparapu Media

Testul mult-aşteptat al lansării dintr-un avion a unei arme hipersonice contractată de Forţele Aeriene ale SUA s-a încheiat cu un eşec, relatează Popular Mechanics.

Este vorba de Arma de Reacţie Rapidă Lansată Aerian (ARRW) AGM-183A, o rachetă hipersonică cu rază lungă de acţiune concepută de Lockheed Martin pentru a fi propulsată cu peste cinci ori viteza sunetului.

Racheta nu a putut fi lansată din bombardierul  B-52 Stratofortress, în primul astfel de test al lansatorului ARWW, care a avut loc în largul coastelor Californiei deasupra bazei de testare Point Mugu.

Ora lansării nu este cunoscută, dar observatorii au văzut pe 5 aprilie un avion de căutare  NASA WB-57 alături de o pereche de avioane ale Marinei SUA  P-3 Orion în largul coastelor californiene, sugerând o iminenţă a testului.

„Racheta-test nu a putiu finaliza secvenţa de lansare şi a fost reţinută în siguranţă în aeronavă care s-a întors la bază”, se arată într-un comunicat al bazei Forţelor Aeriene de la Edwards.

Vehiculul surogat era conceput să se dezintegreze după eliberarea din corpul rachetei. Potrivit The Drive, care citează Forţele Aeriene, „a fost o problemă a avionului”, care n-a mai lansat arma.

Forţele Aeriene intenţionează să cumpere cel puţin opt prototipuri complete AGM-183A, dintre care unele ar putea fi desfăşurate într-o capacitate operaţională limitată, în funcţie de evoluţia testelor de zbor viitoare, arată sursa citată.

"Programul ARRW a depăşit limitele încă de la înfiinţare şi şi-a asumat riscuri calculate pentru a avansa această importantă capabilitate", a declarat într-un comunicat generalul de brigadă al forţelor aeriene Heath Collins, ofiţerul executiv al programului pentru arme. „Deşi lansarea a fost dezamăgitoare, testul recent a furnizat informaţii de nepreţuit din care să învăţăm şi care să ne permită să mergem mai departe. De aceea şi testăm. "

Vehiculele hipersonice circulă la Mach 5 sau peste - de cel puţin cinci ori mai rapid decât viteza sunetului, care este de aproximativ 1.225 km / h la nivelul mării. Sistemul ARRW  este construit să atingă între Mach 6.5 şi Mach 8, sau între 5.000 mph şi 6.000 mph (8.050 km / h până la 9.650 km / h), relata The Drive anul trecut, citat de Space.com. Odată ce lansatorul atinge astfel de viteze, va elibera un vehicul nealimentat, dar manevrabil, care conţine focosul. O astfel de manevrabilitate este elementul de diferenţiere cheie între rachetele hipersonice şi rachetele balistice intercontinentale, care urmează traiectorii previzibile.

Până în prezent, Forţele Aeriene au efectuat şapte zboruri ARRW „captive-carry”, în care B-52H a reţinut intenţionat racheta de la decolare până la aterizare. Procesul de duminică trebuia să fie primul test ARRW de lansare. Scopul a fost să demonstreze o desfăşurare sigură a lansatorului şi să adune suficiente date pentru a evalua elementele cheie ale performanţei sistemului de rachete, au spus oficialii Forţelor Aeriene.

ARRW "este conceput pentru a oferi capacitatea de a distruge ţinte de mare valoare, sensibile la timp (care cer un răspuns imediat)", se arată în declaraţia Forţelor Aeriene. „De asemenea, va extinde capacităţile sistemelor de arme  de precizie, permiţând atacuri cu răspuns rapid împotriva ţintelor terestre apărate puternic.”

VIDEO SUA intră în cursă cu Rusia şi China pentru a se dota cu rachete hipersonice. De ce sunt periculoase aceste arme

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite