Nu am dorit ca piesa să fie făcută în ţară fără mine, aşa că am optat să lucrez cu un regizor care a studiat la Yale University şi este specialist în Theater of the Oppressed, Reg Flowers. Cu el am ales actorii şi am fost deosebit de încântaţi să îi aveam alături de noi pe Christopher Bailey, reprezentantul terapiei prin artă care lucrează la OMS (Organizaţia Mondială a Sănătăţii); Caroline Clay (o actriţă care a jucat episodic în mult-mediatizatul "Grey's Anatomy"); şi un actor tânăr în ascensiune, Khlalid Rivera.

Pe lângă aceşti actori, şi cred de interes pentru români, a fost prima mea colaborare cu artistul Dan Basu care a făcut nişte desene şi o animaţie deosebită scoţând înregistrarea Zoom din ce s-a făcut până acum în acest nou mediu, Zoom Theatre, care, cel puţin, în SUA, va mai continua o vreme. Nu în ultimul rând, piesa a fost concepută pentru a atrage atenţia că boala cancerului la sân nu este exclusiv a femeilor. Am avut onoarea să lucrez la acest text informându-mă şi din experienţa unor supravieţuitori ai cancerului la sân: Rebecca Pine a cărei poveste a fost publicată cu ani în urmă de celebrul The New York Times; Thedra Cullar-Ledford ale cărei lucrări de artă au ajutat-o pe ea cât şi pe alţi supravieţuitori să îşi privească altfel corpul; Catherine Guthrie a cărei poveste a apărut în O (Oprah) Magazine  şi nu în ultimul rând, Michael Singer.

Piesa face parte din trilogia cancerului la sân din care mai fac parte, "Mia" şi "Coreografia Cancerului." Mia a apărut în ediţie biligvă, în România la Tracus Arte şi aici la NoPassport Press (parte din colectia Library of Congress, Washington, DC). În România, despre "Mia" am vorbit la Cărtureşti alături de criticul de teatru Cristina Modreanu şi alături de criticul literar Nona Rapotan. Tot despre piesă am vorbit şi la Radio France Internationale, România. "Mia" face parte din curriculum la Universitatea din Bucureşti la clasa profesoarei Dr. Diana Benea. 

Trilogia va continua cu montarea pieselor "Mia" (regia Handan Ozbilgin) şi "Coreografia Cancerului" (regizor TBD). În fiecare dintre ele aduc câte ceva nou despre complexul de boli care este cancerul la sân: în "Ghiocei şi mult clor" vorbesc în termeni medicali şi ştiinţifici; în "Mia" despre oncofertilitate şi corpul femeii post mastectomie; şi în "Coreografia Cancerului" despre cum dansăm aducând în prim-plan durerea şi umilinţa pe care cancerul o aduce, dar şi dorinţa de a nu ne ascunde un spatele uşilor unui spital sau chiar şi în casele noastre învăţând singuri să ne descoperim corpurile şi să luăm măsuri educate atunci când se îmbolnăveşte. Îmi doresc ca în România să existe un program de screening gratuit şi îmi doresc de asemenea ca piesele să ajungă să fie studiate la şcoală pentru a arată că putem vorbi despre cancer public fără pudori nenecesare. 

Le mulţumesc celor din România care au fost alături de mine: Prof. Roxana Marinescu şi asociaţia AnA; Prof. Diana Benea (Studii americane); Prof. Nona Rapotan (Liceul Tudor Vladimirescu); Gabriel Dina (Pfizer).  

Vizionare plăcută şi vă aştept la dialog!

Mai multe informaţii utile: 

Premiera la New York, "Snowdrops and Chlorine":

Autoarea despre proiect:

Rebecca despre proiect şi experienţa proprie:

Thedra despre mastectomie şi Going flat:

Despre piesă: 

Review

Press release

Despre trilogie