Franţa interzice, de la 1 octombrie, retuşarea fotografiilor modelelor din reclame

Franţa interzice, de la 1 octombrie, retuşarea fotografiilor modelelor din reclame

Fotografie a cântăreţei Katy Perry, înainte şi după ce a fost retuşată pentru a apărea pe coperta revistei Rolling Stone

Franţa a interzis prin lege retuşarea fotografiilor modelelor care apar în reclame, imaginile asupra cărora se va interveni urmând a fi marcate clar cu indicativul „imagine modificată“, în caz contrar agenţiile de publicitate putând plăti amenzi de până la 30% din costul de producţie al unui reclamei.

Noile prevederi vor intra în vigoare din 1 octombrie şi îi obligă pe publicitarii francezi să marcheze clar fotografiile „photoshopate“ ale modelelor, prin afişarea mesajului „photographie retouchée“ (fotografie retuşată, n.r.), scrie presa internaţională.

Guvernul francez a luat această decizie argumentând că promovarea de imagini nerealiste ale unor modele foarte slabe este o problemă de sănătate publică. Agenţiile care nu vor respecta noile reguli riscă amenzi de 37.500 de euro sau de până la 30% din costul de realizare a reclamei.

Legea se referă doar la modificarea formei corpului unui model, nu la retuşările privind culoarea, forma şi aspectul pielii sau părului.

În urma acestei prevederi legale, agenţia de imagini de presă Getty a anunţat că nu va mai accepta de la colaboratorii săi imagini care au fost modificate în sensul indicat de actul normativ care intră în vigoare duminică.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: