Fenomenul recenziilor false pe Amazon. Mii de italieni se menţin pe linia de plutire promovând produse vândute pe site-ul american

Fenomenul recenziilor false pe Amazon. Mii de italieni se menţin pe linia de plutire promovând produse vândute pe site-ul american

FOTO Shutterstock

Mii de italieni afectaţi de pandemie acceptă să scrie recenzii pozitive false privind produsele comercializate pe Amazon, după ce o adevărată  industrie a explodat pe reţelele sociale dedicate unor asemenea afaceri, relatează Reuters.

O femeie de 40 de ani din Roma, mamă a doi copii, nu avea probleme să-şi întreţină familia înainte de pandemie, dar apoi şi-a pierdut locul de muncă.  Căutând pe internet modalităţi de a câştiga bani, a dat peste această industrie în floare în valoare de milioane de dolari a recenziilor pozitive false.
 
Zeci de mii de oameni s-au înscris pe platformele dedicate de pe siteul Telegram, unde intermediari anonimi recrutează persoane pentru a scrie recenzii în schimbul unor recompense financiare, scrie Reuters.
 
„Poate că nu este etic, şi nici legal, dar mi-a permis să mă bucur de nişte lucruri pe care altminteri nu mi le-aş fi permis”, a spus femeia care locuieşte la Roma , dar care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
 
Amazon a dvenit tot mai popular în Italia, ca şi în alte părţi ale lumii, iar perioadele de carantină le-a lăsat mai mult timp oamenilor să navigheze online şi să cumpere tot felul de produse. Deşi nu există cifre specifice pentru a cuprinde acest fenomen, achiziţia de bunuri online în Italia a crescut estimativ la 31% anul trecut, potrivit unor calcule ale Universităţii Politehnice din Milano.
 
Amazon a sublinat că a făcut mari eforturi să împiedice publicarea unor recenzii false, în timp ce  monitorizează constant orice semne de abuz, fiind pregătit să interzică de pe site sau să acţjoneze legal persoanele care încalcă regulile.
 
Gigantul comercial cu sediul la Seattle şi-a deschis două centre de distribuţie în Italia în 2020 şi urmează să deschidă şi altele anul acesta. Primele tatonări ale pieţei italiene au avut loc în urmă cu aproape un deceniu.

Un adolescent de 14 ani din Calabria a dezvăluit  că mai multe firme chinezeşti s-au unit pentru a forma echipe online care să opereze pe canalele Telegram, acestea fiind prezentate ca „Recenzii pe Amazon pentru produse gratis”.
 
Aceşti intermediari caută persoane dispuse să cumpere produse pe care să le promoveze şi, odată ce publică recenziile pozitive cerute, cumpărăturile sunt rambursate prin paypal.
Adolescentul a dezvăluit că el primeşte între 2.0 şi 2.5 euro comision pe o recenzie şi poate ajunge la 300 sau 400 euro pe lună.
 
„Nu e rău la vârsta mea să fiu plătit doar pe răspunsurile mele pe un chat”, a spus el.
 
Recenziile pot creşte rata de apreciere a produsului, astfel încât să obţină mai multă vizibilitate şi să atragă un număr mai mare de clienţi, potrivit unui studiu publicat anul trecut de două Universităţi din California.
 
„Fenomenul recenzii pentru produse gratuite a avut rate absurde de creştere în ultimele luni”, spune un sicilian de 37 de ani, care a revândut zeci de produse obţinute pe această cale.
 
Banii în plus reprezintă un ajutor bine-venit pentru mulţi italieni în măsura în care economia Italiei trece prin cea mai grea recesiune de la cel de-al Doilea Război Modnial - 440.000 de oameni şi-au pierdut locul de muncă în 2020.
 
Asociaţiile consumatorilor sunt de părere că Amazon ar trebui să facă mai mult pentru a-şi proteja clienţii de aceste înşelătorii cu recenzii.
 
„Amazon pretinde că face ceva în această privinţă eliminând din când în când  zeci de mii de recenzii, dar adevărul e că sunt milioane. Realitatea este că piaţa e manipulată”, e de părere Massimiliano Dona, şeful Uniunii Naţionale a Consumatorilor.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările