China extinde boicotul împotriva companiilor occidentale. Emisiunile TV sunt pline de imagini blurate

China extinde boicotul împotriva companiilor occidentale. Emisiunile TV sunt pline de imagini blurate

China blurează logo-urile brandurilor occidentale FOTO Tencent

China blurează logo-urile mărcilor occidentale la TV, după ce grupul H&M a renunţat la bumbacul din provincia Xinjiang, pe motiv de exploatare a muncii monorităţii uigure. Chinezii au lansat un boicot pe reţelele sociale împotriva mărcilor occidentale, ale căror articole nu au mai putut fi cumpărate online.

Ştiri pe aceeaşi temă

Doar că ultima mişcare a avut efecte bizare sau comice, invitaţii sau persoanele apărând blurate din cap până în picioare. Programele au cunoscut întârzieri, editorii de imagine trebuind să cenzureze totul de la tricouri la pantofi.
 
Un val de revoltă împotriva mărcilor de occidentale s-a stârnit în online, după ce retailerii de îmbrăcăminte s-au arătat îngrijoraţi de condiţiile de muncă ale uigurilor şi au decis să nu mai cumpere bumbac din Xinjiang. 
 
Vedetele chineze au tăiat orice legătură cu mărcile occidentale, exprimându-şi sprijinul pentru bumbacul din Xinjiang. 
 
Iar acum a venit rândul emisiunilor populare să se alăture boicotului, cu efecte comice sau, în unele cazuri, bizare.
 
De pildă, „Surorile care fac valuri”, un show de divertisment extrem de popular în China, arată acum cântăreţi, dansatori şi actori care par că plutesc pe nori din cauza pantofilor bluraţi, scrie BBC.
 
China blurează logo-urile brandurilor occidentale FOTO Weibo
 
Dar tratamentul intensiv a fost aplicat reality-show-ului Chuang 2021, unde majoritatea concurenţilor purtau haine sport occidentale, aşa că unii dintre ei au fost bluraţi din cap până în picioare.
 
O provocare pentru editori a fost concursul TV „Tinerii cu tine”, unde participă zeci de concurenţi, difuzat de altfel cu o întârziere de două zile, după un anunţ anterior, în care nu s-au oferit explicaţii.
 
Apoi telespectatorii au înţeles - peste 50 de participanţi au apărut în cadru cu logourile de pe tricouri blurate.
 
China blurează logo-urile brandurilor occidentale FOTO IQIYI
 
Campania de boicot din China a fost lansată luna trecută după ce canalele de ştiri controlate de stat şi internauţii au prezentat un comunicat publicat anul trecut de grupul suedez H&M prin care acesta anunţa că nu mai cumpără bumbac din provincia chineză majoritar uigură.
 
Chinezii s-au mobilizat şi au retras de pe site-urile online magazinele virtuale, iar acestea au dispărut şi de pe unele hărţi digitale.
 
Boicotul s-a extins şi asupra altor branduri membre ale Better Cotton Initiative (BCI) precum Nike, Adidas şi Puma.
 
Imaginile blurate au fost prilej de glume pe reţelele sociale, dar unii internauţi au arătat empatie faţă de editorii de imagine, un utilizator Weibo comentând: „Cred că au muncit pe rupte. Nu cred că au avut parte de prea mult somn în ultimele zile”.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările