Un caricaturist chinez a redat scene de muncă pe plantaţii de bumbac ca replică la criticile occidentale privind abuzurile asupra uigurilor

0
0
Caricaturistul chinez Wuheqilin a oferit o replică la criticile occidentale privind drepturile  minorităţile uigire FOTO captură Twitter
Caricaturistul chinez Wuheqilin a oferit o replică la criticile occidentale privind drepturile  minorităţile uigire FOTO captură Twitter

Un caricaturist chinez recunoscut în China pentru schiţele sale critice la adresa guvernării, mass-mediei şi afacerilor vestice a publicat o ilustraţie digitală reprezentând scene de muncă din trecutul sclavagist. Artistul a dat astfel o replică companiilor din Suedia şi SUA, printre altele, care au refuzat să mai cumpere bumbac din provincia chineză Xinjiang.

Caricatura artistului cunoscut ca Wuheqilin (un animal mitic cu un singur corn) înfăţişează jurnalişti cu coifuri albe ale clanului Ku Klux luând un interviu unei sperietori de ciori pe o plantaţie de bumbac unde muncesc sclavi de culoare, relatează Reuters.

Microfonul unuia dintre jurnalişti are un logo similar canalului BBC, care a relatat mărturii ale femeilor din aceste tabere unde sunt internaţi uiguri musulmani acuzând că au fost violate, torturate şi abuzate sexual. Ministrul chinez de externe a negat atunci aceste afirmaţii ca lipsite de bază factuală în măsura în care persoanele intervievate de canalul britanic s-ar fi dovedit a fi „actori care diseminează informaţii false”.

În josul imaginii este scrisă întrebarea: „Ne poţi spune ce tratamente nedrepte ai avut de îndurat, domnişoară sperietoare?”

Răspunsul nu este unul dat prin viu grai, ci se găseşte pe o pancartă: „Am fost abuzată şi agresată sexual”.

Personajul fără voce se află pe o cruce ţinută de un bărbat cu cagulă albă îmbrăcat în uniforma poliţiei din Minneapolis.

Compania suedeză de haine H&M a fost boicotată public de China după ce pe reţelele sociale au circulat comunicatul companiei anunţând că nu va mai folosi bumbac din Xinjiang pentru produsele sale. De atunci mai multe platforme de vânzare online au scos branduri internaţionale din oferta lor.

Boicotul chinez a urmat sancţiunilor economice coordonate ale SUA, UE, Canada şi Marea Britanie  împotriva unor oficiali chinezi resposabili pentru abuzurile asupra musulmanilor uiguri.

În ilustraţia lui Wuheqilin, care a strâns 1 milion de „aprecieri”, literele „HM”  pot fi văzute sculptate cu sânge pe trunchiul unui copac, în timp ce în fundal sunt o cântar vechi pentru bumbac şi o unealtă de cules, care seamănă cu logo-ul Nike.

Intitulată „Blood Cotton Initiative”, ilustraţia se referă şi la Better Cotton Initiative (BCI), un grup internaţional care promovează producţia sustenabilă de bumbac care a declarat în octombrie că suspendă aprobarea bumbacului provenit din Xinjiang, invocând preocupări legate de drepturile omului.

Nike, H&M şi o serie de mărci occidentale sunt membri BCI.

Wuheqilin, care are 2 milioane de adepţi pe microblogul chinezesc Weibo, de tip Twitter, a publicat în decembrie o imagine manipulată digital a unui soldat australian care ţine un cuţit însângerat la gâtul unui copil afgan, atrăgând furia prim-ministrului australian Scott Morrison.

„Nimeni nu ştie mai bine decât ţările occidentale despre Iniţiativa de bumbac din sânge referitoare la originea bogăţiei capitalismului şi nimeni nu ştie mai bine decât mass-media occidentală cum să creeze ceva din nimic şi să numească albul negru”, a comentat un utilizator Weibo, potrivit Global Times.

Răzbunarea Chinei după sancţiunile impuse de UE, Marea Britanie, SUA şi Canada. Bejingul îşi vărsă nervii pe companiile occidentale

În lume


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri