TVR a scăpat basma curată după episodul „Dragnea la Viaţa Satului“, chiar dacă majoritatea CNA a considerat că postul a greşit: cum s-a ajuns aici

TVR a scăpat basma curată după episodul „Dragnea la Viaţa Satului“, chiar dacă majoritatea CNA a considerat că postul a greşit: cum s-a ajuns aici

Liviu Dragnea, la Viaţa Satului FOTO TVR

Majoritatea membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) a considerat că TVR a greşit când a difuzat două ediţii ale emisiunii „Viaţa Satului“ cu Liviu Dragnea în plină campanie electorală fără a le marca în mod coresunzător. Totuşi, forul nu a reuşit să sancţioneze în vreun fel postul public pentru că membrii nu s-au putut pune de acord.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Pe cele două speţe legate de «Dragnea la Viaţa Satului» s-a votat în Consiliu de 24 de ori!! Din cauza jocurilor de imagine ale unora, care s-au încăpăţânat să ţină cu dinţii de o amendă care, potrivit departamentului juridic, ar fi căzut în instanţă imediat (nefiind precedată de o somaţie), TVR a scăpat nesancţionată. Deşi, ce să vezi, în opinia majorităţii membrilor, postul a greşit“, a transmis membrul CNA Radu Herjeu pe Facebook. 
 
În şedinţa CNA din 25 iunie s-a discutat pentru ultima dată dubla apariţie a fostului lider PSD Liviu Dragnea, actual puşcăriaş, în emisiunea „Viaţa Satului“ de la TVR 1 în campania pentru alegerile europarlamentare. 
 
Cei opt membri prezenţi în şedinţă au avut de ales între o amendă de 15.000 de lei, propusă de Cristina Pocora, şi o somaţie propusă de Radu Herjeu. Pentru amendă au votat doi membri, alţi trei au votat pentru somaţie, în timp ce trei au preferat să se abţină, potrivit HotNews
 
La a doua rundă de vot, Cristina Pocora şi Dorina Rusu, care iniţial au votat pentru amendă, şi-au schimbat votul pentru somaţie în speranţa că astfel se va concluziona oficial că TVR a greşit, însă pentru că trei membri au refuzat să se pronunţe, nu s-au întrunit numărul minim de voturi, respectiv şase, pentru a trece sancţiunea. Drept urmare, TVR a scăpat basma curată. 
 
Apariţia lui Dragnea la postul public a ridicat audienţa, dar a şi stârnit o mulţime de critici dure, atât din partea membrilor din Opoziţie, cât şi din CNA şi societatea civilă, TVR fiind acuzată că face propagandă pentru PSD. 
 
Dorina Rusu, membru al CNA, a criticat dur Televiziunea Română şi consideră că a doua apariţie a liderului PSD Liviu Dragnea în emisiunea „Viaţa satului“, în plină campane electorală, este „cea mai gravă sfidarea a legii“, arătând „slugărnicie faţă de şeful partidului aflat la putere“. Cele două emisiuni nu au fost marcate aşa cum prevede legislaţia audiovizuală.
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: