STUDIU Consumul de televiziune la români: ce post TV ar lua pe o insulă pustie şi câte ore petrec în faţa televizorului

STUDIU Consumul de televiziune la români: ce post TV ar lua pe o insulă pustie şi câte ore petrec în faţa televizorului

FOTO Pro TV

Un studiu realizat de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România a dezvăluit preferinţele românilor cu privire la consumul de televiziune şi video, în 2019. Respondenţii au mărturisit şi ce post TV ar lua cu ei pe o insulă pustie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul realizat de compania de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România despre consumul de televiziune şi video, în 2019, la români, analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune şi online, servicii de streaming video, calitatea imaginii şi conţinut.
 
Românii sunt de departe adepţii televiziunii clasice (liniare), însă în ultimii doi ani se poate observa o explozie a consumului de video online de tipul Netflix şi HBO GO. 

45% dintre cei intervievaţi spun că au acces la cel puţin o platformă de streaming, faţă de 2017, când erau 21%, scrie Pagina de Media. 
 
Cele mai folosite sunt Netflix şi HBO GO. În ultimii doi ani a crescut de 10 ori numărul celor care spun că folosesc platforma Netflix - de la 2%, în 2017, la 22% în 2019.  
 
Platforma Netflix este urmată de HBO GO - 15% afirmă că folosesc HBO GO. Acum doi ani erau 4%.  
 
Care este canalul TV pe care l-ar lua pe o insulă pustie?

Dacă ar merge pe o insulă pustie şi ar trebui să ia cu ei un singur post TV, mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV. Postul este în topul opţiunilor, cu 27% dintre respondenţi spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie.
 
Diferenţa faţă de celelalte staţii este uriaşă: Doar 9% au spus că ar merge cu Antena 1, 8% cu Kanal D, 5% cu TVR 1 şi 4% cu HBO. Au fost şi 3% care ar alege dintre toate staţiile pe o insulă pustire România TV şi Antena 3.
 
Principalele concluzii ale studiului SES Astra:
 
Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie, un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în weekend, timpul petrecut în faţa televizorului creşte la 3,7 ore. Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puţin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore faţă de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii, notează sursa citată. 
 
Preferinţe pentru conţinut TV: 82% spun că se uită la TV pentru ştiri. 71% spun că se uită pentru filme (întrebare cu răspuns multiplu).
 
Conţinut video online - două treimi dintre respondenţi spun că urmăresc conţinut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii şi 2,5 ore în zilele de weekend – cu 1,2 ore mai puţin decât la TV.
 
Dispozitive folosite pentru a urmări conţinut online (răspuns multiplu). Jumătate dintre respondenţi folosesc smartphone-uri pentru a urmări conţinut video. 27% folosesc laptop/PC. 27% pe Smart TV, iar 11% pe tabletă. 
 
Românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online, iar 36% şi-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD şi Ultra HD.
 
De asemenea, din acelaşi studiu aflăm şi numărul mediu de televizoare din gospodărie: 2,5 aparate per gospodărie. 73% dintre respondenţi au televizoare HD sau full HD, 48% au televizoare cu rezoluţie standard, 30% au televizoare cu tub catodic.
 
Studiul privind consumul de TV şi video în 2019 a fost realizat de Mercury Research pentru SES România în iunie 2019, pe un eşantion reprezentativ naţional de 401 de persoane.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: