Edward Aninaru, copilul din Berceni devenit „fotograful român de la Hollywood“, la Adevărul Live VIDEO

Edward Aninaru, copilul din Berceni devenit „fotograful român de la Hollywood“

Interviu Edward Aninaru. Edward Aninaru, supranumit „fotograful de vedete“ sau „fotograful român de la Hollywood“, a fost prezent în studioul Adevărul Live pentru a împărtăşi detalii din culisele unor şedinţe foto, impresii despre celebrităţile pe care le-a fotografiat, dar şi pentru a vorbi despre cursurile de fotografie nud pe care le va ţine în România.

Edward Aninaru şi-a câştigat renumele de „fotograful român de la Hollywood“ datorită pictorialelor pe care le-a realizat unor nume precum Celine Dion, Naomi Campbell, Ne-Yo şi Jay Sean. Lansat ca „fotograful oficial al Innei“, Edward a lucrat şi pentru artişti români de top, precum Inna, Catrinel Menghia, Mădălina Ghenea, Anastasia Soare şi Antonia.

Totodată, el a semnat campanii comerciale pentru branduri internaţionale, coperte de reviste („Elle“, „FHM“ etc), dar a furnizat şi fotografii pentru publicaţii prestigioase, printre care „The Guardian“ şi „Billboard“.
 
Stabilit de cinci ani în Los Angeles, Edward Aninaru revine în ţara natală pentru workshop-ul Nudiful, care va avea loc pe 21 şi 22 mai şi va dezvălui iubitorilor artei fotografice secretele pictorialelor de fashion nud. „Ideea acestui workshop de nud este diferită faţă de cea a nudului artistic clasic. Vom ieşi din zona de clasic şi o să lucrăm, de această dată, în zona de comercial, de nud fashion. O să fie sexy, glam, chic şi nu numai“, a declarat Edward Aninaru.
 
Despre toate acestea, dar şi despre cum şi-a descoperit pasiunea pentru fotografie la 30 de ani, despre copilăria din Berceni alături de Cabral şi Răzvan Fodor şi despre multe altele, Edward Aninaru a povestit la Adevărul Live. 
 

Interviu Edward Aninaru

 

Cele mai importante declaraţii: 

 

„Adevărul“: Eşti cunoscut drept „Fotograful de vedete“ sau „fotograful român de la Hollywood“, spuneai la un moment dat că denumirile astea, etichetele sunt un fel de talangă. Te-au deranjat vreodată sau consideri că te-au ajutat?

Edward Aninaru: Sincer, nu mă simt confortabil cu denumirile. Dar nu pot să te opui curentului. Nu mă mândresc, dar le accept. Am înţeles că mă ajută, lumea ştie unde să mă ia.

Ce pregăteşte Edward Aninaru la workshop-ul despre nuditate

Tu eşti stabilit în LA, dar revii constant în România. De data asta ai venit pentru un workshop de fotografie nud, pe 21 şi 22 mai. Am înţeles că e ceva diferit de nudul artistic clasic.

Edward Aninaru: Este primul astfel de workshop, e şi în aer liber. Îmi place să „trag“ în aer liber, dar acum o să îmbin lumina naturală, cu cea artificială. Va fi un workshop mai diferit. Cei care vor să vină or să vadă acţiunile de la A la Z. De la lucrul cu modelul, cum este pregătit, cum se discută cu o femeie cu puţine haine pe ea şi cu multă lume în jur. Participanţii vor învăţa cum să lumineze modelul, cum să îmbine modelul cu locaţia, iar în partea a doua o să facem postprocesarea. Sunt proiecte delicate. Lipsa hainelor nu e uşor de manevrat. Trebuie să ajuţi modelul să fie confortabil, deşi modelele nu sunt la prima astfel de şedinţă.

De ce trebuie să ţii cont pentru ca o fotografie nud să fie artistică sau comercială, dar nu vulgară? Bănuiesc că e o linie destul de fină între cele două.

Edward Aninaru: Este o linie fină, da! Uneori este încălcată, mai mult sau mai puţin voit. Depinde cât se vede, dar cu o umbră poţi să ascunzi o parte a corpului. Sunt multe feluri în care poţi schimba o fotografie din vulgară în artistică. 

FOTO Florin Şuler 

Aninaru şi fotografie, o întâmplare

Ţi-aş propune să trasăm un arc peste timp. Ai copilărit în Berceni, într-o gaşcă de rockeri, ai descoperit fotografia destul de târziu, la 30 de ani? Cum s-a întâmplat?

Edward Aninaru: Chiar a fost o întâmplare. Nu mi-am dorit asta, am încercat o gramadă de lucruri până să ajung la fotografie. Îmi luasem o cameră, am urcat pozele pe forumuri, iar feedback-ul m-a motivat. Am prins încredere. Contează cum şi când oamenii te apreciază. Am fost autodidact. Nu ştiu dacă e bine sau e rău. Poate trebuie să fac o şcoală. La workshop o să le arăt participanţilor tot ce ştiu. N-am secrete, sunt dispus să le explic ce îi interesează.

Care a fost prima şedinţă profesionistă?

Edward Aninaru: Îmi doream să lucrez cu artiştii. Am studiat piaţa din România şi am zis că se poate mai bine de-atât. Am un prieten care este impresar şi care se ocupa de Alexandra Ungureanu şi Crush. Am făcut şedinta foto. Excepţional! O casă de discuri mi-a văzut pozele şi mi s-a propus un contract.

Inna „l-a tras“ pe Aninaru cu ea

Ai devenit cunoscut ca „fotograful Innei“ în România şi ştiu că ai mărturisit la un moment dat că ea te-a ambiţionat foarte tare.

Edward Aninaru: Inna e cel mai cunoscut artist al momentului. Da, aşa e. A doua şedinţă a fost chiar cu Inna. Ea lansa atunci „Hot“. S-a legat o prietenie şi am lucrat foarte mult împreună. Alăturarea unui astfel de nume nu poate decât să te ridice. Ea începuse atunci, era vâltoare, m-a tras după ea. Contează să ai şi puţin noroc. E foarte greu altfel. 

FOTO Florin Şuler 

Plecarea în SUA, cea mai bună decizie

Cum te-ai decis să pleci în SUA şi cât de greu a fost să-ţi faci drum?

Edward Aninaru: A fost o cumpănă, m-am gândit ce las în spate. Să las totul şi să o iau de la zero? Foarte mulţi mi-au zis că nu are rost, dar eu le-am zis că vreau să încerc. Aşa s-au făcut trei ani, nu regret, mă bucur că am făcut pasul ăsta. Dacă nu plecam rămâneam cu regretul. A fost o perioadă de tatonare, apoi am făcut actele şi lucrurile s-au mişcat. Dacă oamenii văd că faci ce promiţi îţi iese. Cel mai bun mod de a te face remarcat e pe recomandare.

„Nu m-aş mai întoarce în România“

Acum doi ani, spuneai că după experienţa din SUA ai revenit în România şi ţi-ai dat seama că aici nu se va ajunge prea curând la acel nivel. Te întreb acum, am atins acel nivel?

Edward Aninaru: Nu au ajuns, dar nu e corect să comparăm. Nu e corect. Acolo sunt alţi bani, e altă piaţă. Acolo sunt oraşe care din asta trăiesc. Eu sper ca lucrurile sper să meargă în direcţia asta la noi. Sincer, nu cred că m-aş mai întoarce definitiv în România. Sper să nu fiu nevoit. Nu m-aş întoarce.

Ai lucrat cu o mulţime de vedete, Celine Dion, Naomi Campbell, Catrinel Menghia, Mădălina Ghenea. Cum decurge o şedinţă foto? Există anumite reguli impuse?

Edward Aninaru: Sunt nişte reguli de bun simţ. Vedeta este privită în mare la fel. N-am avut cerinţe extraordinare, cu cât numele le atârnă mai greu cu atât sunt mai profesionişti. Nu îşi bat joc de timpul lor. Am lucrat cu oameni faini. Dacă oferi respect ţi se oferă la fel. De foarte multe ori, vedetele dau acceptul pe cadrul final.

Spuneai că Celine Dion te-a impresionat cel mai tare. De ce?

Edward Aninaru: Probabil datorită numelui, când ştii că lucrezi cu o legendă. Am avut emoţii cu o noapte înainte de shooting. Nu ştii cum e omul. Când am dat mâna cu ea mi-am dat seama că e normal. Cu unii pot lega prietenii, cu alţii nu. Dar nu prea e timp, în general. Mi-aş dori să lucrez cu multe vedete, de la sportivi, la actori. Nu poţi să fii fotograf de orice. Eu nu pot să fiu, de exemplu, fotograf de evenimente. Mă simt bine cu fotografia pe care o fac. 

FOTO Florin Şuler 

Prelucrarea fotografiilor în Photoshop e un subiect extrem de discutat.

Edward Aninaru: Sunt cazuri în care se fac moficări de 1%, dar în general se fac. Am avut o şedinţă foto, am făcut poza de copertă, cu acceptul tuturor. Revista mi-a retrimis poza şi era modificată, nu mai era faţa vedetelei, zâmbetul ei era lărgit la maxim. Explicaţia revistei era că vedeta trebuia să zâmbească ca să se vândă mai bine.

Sunt şi vedete care nu vor să le fie retuşate pozele?

Edward Aninaru: Nu m-am lovit de aşa situaţii, poate doar chestii minore. Sunt unii care nu sunt interesaţi.

Putem vorbi de artă în ceea ce faci tu în prezent?

Edward Aninaru: Nu este o fotografie de perete, e vandabilă. Nu mă văd un fotograf artistic. Eu fac nuduri comericiale, de reviste, de Instagram. Asta ştiu să fac.

O curiozitate, ce reprezintă tatuajele tale: Vrăjitorul din Oz şi Alice în Ţara Minunilor.

Edward Aninaru: Sunt două dintre poveştile mele preferate. Am ales să le pun pe mâini. Ai mei m-au crescut cu discurile de vinil. Ascult piese când fotografiez.

Spune-mi ce înseamnă frumuseţea pentru tine?

Edward Aninaru: Cred că înseamnă simplitate, naturaleţe. 

 

citeste totul despre: