Teze cu subiect unic pe şcoală, anunţate pentru semestrul acesta. Ce clase sunt vizate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Adevărul
FOTO: Adevărul

Teze unice la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a şi a XII-a vor fi susţinute semestrul acesta în şcolile din Bucureşti, pentru a-i pregăti pe copii pentru examene, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul şcolar general adjunct, Liliana Maria Toderiuc-Fedorca.

Tezele unice de la gimnaziu şi liceu vor fi susţinute în semestrul al II-lea, deci peste aproximativ o lună, cu „subiecte care vor fi realizate în cadrul catedrei, de către toţi profesorii din şcoală de Limba română şi Matematică la gimnaziu, precum şi de către toţi profesorii cu discipline de Bacalaureat la nivelul liceului”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul şcolar general adjunct.

Inspectoratul şcolar al municipiului Bucureşti (ISMB) anunţă aceste teze cu subiecte unice cu aproximativ o lună înainte de teze, în acelaşi an în care elevii de clasa a VII-a au susţinut pentru prima dată simularea examenelor de Evaluare Naţională.

Tezele unice, decise de către inspectorat

„Tezele cu subiecte unice le-am decis noi [Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti – n.red.], nu sunt o sugestie din partea Ministerului Educaţiei. Este un plan pe care ni-l asumam la nivelul ISMB“, a declarat Liliana Maria Toderiuc-Fedorca pentru Edupedu.ro. Aceasta a precizat că „sugestia noastră către unităţile de învăţământ este ca aşezarea elevilor la teze să fie ca la examen [câte un elev în bancă, în ordine alfabetică – n.red.]. Noi aşa am considerat că ar fi util pentru elevi“.

Potrivit oficialului, printre obiectivele aplicării tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a, a VIII-a, a XI-a şi a XII-a se numără:

- pregătirea elevilor cu condiţiile de examen

- pregătirea elevilor cu subiecte făcute de altcineva decât de profesorul de la clasă

- majorarea procentului de elevi cu note peste 5 la examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat 2019

Directorii de şcoală agreează tezele cu subiecte unice

Inspectorul şcolar general adjunct din Bucureşti a declarat că „noi ne-am consultat cu responsabilii catedrelor din unităţile şcolare, şcolile din Bucureşti ştiu că vor susţine teze cu subiect unic semestrul acesta” şi nu au existat directori care să fi fost împotriva acestei măsuri.

Liliana Maria Toderiuc-Fedorca a precizat că şi până acum au existat şcoli care au susţinut teze cu subiecte unice. „La Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr, toate tezele sunt cu subiect unic, iar elevii sunt aşezaţi ca la examen. Ne dorim să simulăm efectiv condiţiile de evaluare“, a adăugat inspectorul şcolar, pentru Edupedu.ro.

Inspectoratul a făcut plan de măsuri

Decizia ISMB vine după ce ministrul Ecaterina Andronescu a anunţat că şcolile din toată ţara trebuie să organizeze cursuri remediale, pentru a obţine rezultate mai bune decât până acum la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat. La recomandarea Ministerului Educaţiei, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a publicat astăzi un plan de măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor la Evaluarea Naţională 2019, care prevede aceste teze unice la nivel de şcoală.

Pe lângă introducerea tezelor cu subiecte unice, planul ISMB prevede că “fiecare unitate de învăţământ va asigura ritmicitatea, obiectivitatea şi calitatea evaluării curente/ evaluării la finalul semestrului al ll-lea, astfel încât promovarea clasei a VII-a, respectiv, a clasei a VIII-a să fie corelată cu capacitatea de obţinere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Naţională”.

Întrebată dacă asta înseamnă că le recomandă profesorilor să îi lase repetenţi pe elevii care la teze nu relevă „capacitatea de obţinere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Naţională”, Toderiuc-Fedorca a răspuns: “Nu. Ne referim la faptul că vrem să reducem diferenţele dintre notele pe care le iau elevii la examen şi notele de la clasă. Prin măsurile pe care le-am propus, vrem să îmbunătăţim calitatea evaluării în şcoli. Sunt câteva cazuri unde am sesizat că e foarte mare diferenţa dintre media pe care a avut-o elevul la disciplină la final de gimnaziu şi nota de la examen“.

În ceea ce priveşte Adresa MEN cu nr. 29400/28.03.2019, pe care ISMB îşi bazează planul remedial anunţat, inspectorul şcolar general adjunct din Bucureşti a afirmat că aceasta „nu cuprindea decât sugestia de a realiza un plan de măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor atât la Bacalaureat, cât şi la Evaluarea Naţională. Fiecare inspectorat şi-a construit propriul plan de măsuri, cum a considerat mai bine“.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite