Dezastru la simularea pentru Capacitate. Profesor: „Copiii văd o problemă de matematică ca pe ceva abstract”

Dezastru la simularea pentru Capacitate. Profesor: „Copiii văd o problemă de matematică ca pe ceva abstract”

FOTO: Adevărul

Sub 50% din elevii de clasa a VIII-a ar intra acum la liceu dacă media minimă de admitere la fiecare probă ar fi 5. Asta pentru că la simularea pentru Evaluarea Naţională, nici 40% dintre ei nu au trecut la Matematică. Profesorul Cătălin Osiceanu crede că sistemul de educaţie necesită o schimbare profundă. „Noi, profesorii, lucrăm după metode destul de vechi. Chiar şi examenul acesta şi modul în care este organizat ridică un semn de întrebare.”

Concret, la nivel naţional, 53,1% din elevii de clasa a VIII-a  şi  52,4% dintre elevii de clasa a VII-a au obţinut la simulare media generală mai mare sau egală cu nota cinci. 
 
„Rezultatele de la evaluarea de la a opta au fost teribil de nemulţumitoare, e un semnal de alarmă. Strigătul meu e o rugăciune către profeosorii de matematică, să completeze lacunele”, a reacţionat Ecaterina Andronescu.
 
Matematica a dat bătăi de cap elevilor
 
„Simularea pică într-o perioadă în care noi, profesorii nu am terminat de predat materia la clasă. Adevărata evaluare a cunoştiinţelor elevilor are loc cu o lună şi jumătate înainte de examen. Atunci se acoperă golurile pe care le au, atunci se rezolvă ceea ce au de recuperat”, atrage atenţia Cătălin Osiceanu, de la Şcoala Gimnazială „Grigore Ghica Voievod”, din Capitală.

Profesorul este de părere că actualul sistem de învăţământ necesită o schimbare de substanţă. „Noi, profesorii, lucrăm după metode destul de vechi. Chiar şi examenul acesta, cel de simulare şi modul în care este organizat ridică un mare semn de întrebare. Într-un timp s-a încercat să se meargă pe subiecte practice, legate de viaţa cotidiană, dar uşor-uşor s-a renunţat la asta, iar copiii văd o problemă de matematică ca pe ceva abstract. Ei aleargă după rezultat, fără să îi mai intereseze modul de rezolvare”, adaugă dascălul. 

Acesta subliniază că această simulare nu şi-a atins scopul. „Rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Naţională din acest an i-au ridicat mingea la fileu doamnei Andronescu. Dânsa avea de gând să dezvolte un plan remedial, în care noi, profesorii să facem muncă voluntară”, este de părere profesorul Cătălin Osiceanu. 

Mai exact, ministrul Educaţiei consideră că orele remediale sunt singura soluţie pentru ca rezultatele elevilor să se schimbe la examenele din cadrul Evaluării Naţionale. „Trebuie să se grăbească cu această pregătire remedială. Nu toţi, profesorul decide unde semnalul de alarmă trebuie să aibă un accent grav. Ţine mai mult de elevi, aş îndrăzni să spun, dar fără îndoială şi profesorul contează, cum explică, cât de mult e atent la înţelegerea noţiunilor”, a declarat Andronescu după afişarea rezultatelor simulării. 

La Română, mai bine, dar nu cu mult

Mai puţin de 70% dintre elevi au obţinut note de cinci sau mai mari, la Limba şi Literatura Română. Elevii s-au descurcat mai bine, însă situaţia la nivel naţional lasă totuşi de dorit: 69,1% dintre elevii de clasa a VIII-a şi 64,2% dintre elevii de clasa a VII-a au obţinut note mai mari sau egale cu cinci.  

„Copiilor le ia mult timp să citească. Chiar dacă nouă, adulţilor ni se pare că textul de la simularea pentru clasa a VII-a, spre exemplu, este accesibil pentru că este un basm şi ei îl ştiu din clasa a V-a, totuşi era destul de lung. Trebuiau să îşi aducă aminte de multe elemente învăţate. Cred că elevii au fost surprinşi la simulare. Iar cei de clasa a VIII-a au fost puşi în dificultate de genul liric. Unora le este greu să înţeleagă expresivitatea şi să găsească sensuri multiple. De aceea şi notele acestea. Iar textele de la subiectul II, pentru clasa a VII-a şi a VIII-a erau pline de date şi dense, fără niciun scop. Nu cred că elevii au reţinut ceva din ele”, a arătat şi profesorul de Română, Mihaela Mihală, de la Şcoala Gimnazială Ferdinand I. 

La nivel naţional, doar 12 elevi de clasa a VII-a şi 28 de elevi de clasa a VIII-a au obţinut media 10 la simularea Evaluării Naţionale. 
 
Şcoala a ajuns un chin pentru elevi 

Copiii au tratat cu neseriozitate simularea, mai atrag atenţia dascălii, deoarece ştiau că notele obţinute nu se vor trece în catalog şi doar, cel mult, doar vor fi certaţi de părinţi pentru notele mici pe care le-au luat mulţi dintre ei.

 Acest comportament apare din cauză că atât copiii, cât şi părinţii au ajuns să vadă şcoala ca pe un chin, spun profesorii. „Copiii nu trebuie atât de încărcaţi, au nevoie de sprijin din partea profesorilor şi părinţilor, ca să vină cu drag la şcoală şi implicit, să aibă rezultate mai bune”, conchide Mihală. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: