Zona de fashion, motorul de creştere a grupului RTC

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Octavian Radu va investi mai mult de 25 milioane de euro în dezvoltarea Debenhams cu până la 10 magazine. RTC îşi consolidează prezenţa pe zona de fashion retail, şi asta după ce în

Octavian Radu va investi mai mult de 25 milioane de euro în dezvoltarea Debenhams cu până la 10 magazine.

RTC îşi consolidează prezenţa pe zona de fashion retail, şi asta după ce în cursul acestui an a ieşit din mai multe businessuri mici. De la începutul acestei luni, RTC a devenit unicul proprietar al Fashion Retail Group (FRG), companie ce deţine franciza pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova a brandului britanic Debenhams.

În schimb, Octavian Radu renunţă la pachetul de acţiuni de 40% deţinut în AAV Group, companie unde acţionar unic devine Vicenţiu Zorzolan. AAV Group deţine, de anul trecut, drepturile de franciză pentru Esprit, Springfield şi Women'Secret.

Opt noi francize vor intra pe piaţă

În urma schimbului de acţiuni, drepturile de franciză Debenhams (operată de FRG) intră 100% în proprietatea Grupului RTC, în timp ce Zorzolan, care până acum avea 60% din AAV Group, devine proprietar integral al drepturilor de utilizare a brandurilor în franciză ale AAV Group.

Strategia adoptată de grupul RTC vizează dezvoltarea sectorului de retail, cu un potenţial de creştere extraordinar. Astfel, pentru următorii 10 ani, Octavian Radu, preşedintele RTC, mizează pe retail. "Retailul va fi motorul de creştere a Grupului RTC în umătorii 10 ani. Consumatorii renunţă la produse "no name" în favoarea brandurilor şi a calităţii. Voi investi mai mult de 25 de milioane de euro în următorii trei ani în dezvoltarea Debenhams cu până la 10 magazine.

De asemenea, suntem deja în discuţii avansate cu alte trei mărci de fashion, pe care le vom aduce în România începând cu primăvara anului 2008 şi care vor mări cu încă 5.000 mp spaţiul de retail şi cu 15 milioane euro rulajul în 2010", precizează Radu. Rulaj de nouă milioane de euro la Debenhams

Zorzolan intenţionează să investească peste 10 milioane în dezvoltarea francizelor pe care le deţine, astfel încât în următorii 3 ani numărul magazinelor Esprit, Springfield şi Women'Secret să ajungă la aproximativ 40, cu o suprafaţă de vânzare de peste 20.000 mp şi o cifră de afaceri care să depăşească 80 milioane euro în 2010 - faţă de 20 milioane euro, rulajul estimat pentru 2008.

15 milioane de euro pentru AAV Group

În ceea ce priveşte francizele din portofoliul AAV, compania va finaliza în următoarele 4 săptămâni semnarea contractelor pentru achiziţia a încă 5 francize fashion, care ar putea mări rulajul în 2009-2010 cu 10, până la 15 milioane euro.

Debenhams are un rulaj anual de peste nouă milioane de euro

Debenhams este prima franciză de fashion pentru care Grupul RTC deţine integral drepturile pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. Pentru primele 9 luni de prezenţă pe piaţa de fashion autohtonă (aprilie-decembrie 2007), rulajul estimat pentru Debenhams depăşeşte 9 milioane de euro, iar ritmul de dezvoltare va creşte, ţinta fiind ca în 2010 cifra de afaceri a Grupului RTC provenită din franciza Debenhams să se ridice la 50 milioane euro. După primele trei luni de la lansare, peste 50 % din totalul vânzărilor au fost produse fashion pentru femei. Colecţiile pentru bărbaţi reprezentau aproximativ 30%, în timp ce produsele destinate copiilor ajungeau undeva la 13%.

RTC, iN CIFRE

Grupul RTC a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri de 261 milioane euro (inclusiv PayStore). Pentru anul 2007, estimările financiare indică o creştere cu 20% a rulajului, dar scade la 250 milioane euro, ca urmare a vânzării PayStore din primăvara acestui an.

AAV Group este rezultatul asocierii dintre Vicenţiu Zorzolan (60%) şi Octavian Radu (40%), în 2005, pentru dezvoltarea unei reţele de francize fashion.

Vicenţiu Zorzolan a lucrat în cadrul Grupului RTC timp de 9 ani (1994-2003) şi a preluat managementul companiei Euro Paper Converting, devenită InformLykos şi lider al pieţei de tipizate fiscale din România. În prezent, AAV Group este deţinută integral de omul de afaceri Vicenţiu Zorzolan.

>> Suntem deja în discuţii avansate cu alte trei mărci de fashion, pe care le vom aduce în România începând cu primăvara anului 2008 şi care vor mări cu încă
5.000 mp spaţiul de retail şi cu 15 milioane euro rulajul în 2010

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite