"Ză Valăntains Dei", o zi în care românii cheltuie milioane pentru dragoste

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Veniturile comercianţilor şi ale proprietarilor de baruri şi restaurante cresc în această perioadă în medie cu 30% Azi e Valentine's Day. Prietene, iubite, soţii, colege de bancă,

Veniturile comercianţilor şi ale proprietarilor de baruri şi restaurante cresc în această perioadă în medie cu 30%

Azi e Valentine's Day. Prietene, iubite, soţii, colege de bancă, toate primesc flori, ciocolată, cine romantice la restaurant sau excursii exotice. Motiv de bucurie pentru cei ce vor fi răsfăţaţi, dar mai ales pentru florari, cofetari, patroni de cluburi şi restaurante sau agenţii de turism. Această sărbătoare împrumutată de la americani este o afacere care umple buzunarele comercianţilor care au ştiut să exploateze la maximum tendinţa de a fi "în rând cu lumea" a îndrăgostiţilor.

Încă de săptămâna trecută, radiourile şi televiziunile trâmbiţează în fiecare zi despre marea sărbătoare a celor care iubesc şi vor să-şi cheltuiască banii cu "Valentina sau Valentinul lor". Concursuri, petreceri, spectacole vor avea loc în această seară în oraşele mari ale ţării. Organizatorii de concerte şi artiştii invitaţi să le cânte îndrăgostiţilor până dimineaţă se bucură din plin de această zi în care vor primi onorarii de mii de euro. Fabricile de ciocolată "au forjat" la foc continuu inimioare de ciocolată inscripţionate cu "Valentine's Day" şi bomboane acoperite cu poleială roşie, speciale pentru această zi. Rezultatul? Creşterea profitului cu peste 25%. Fabricanţii de kitchuri s-au înarmat cu maimuţoi de pluş, inimioare umplute cu vatelină şi brelocuri cu "I Love You" şi şi-au întins tarabele pe trotuarele aglomerate din centrul Capitalei. La sfârşitul zilei estimează că vor avea un profit mediu de 1.000 de lei. Şi magazinele de bijuterii şi-au sporit câştigurile în aceste zile cu 25-30%, potrivit proprietarilor de magazine de aur din Bucureşti.

Tinerele sunt răsfăţate de Valentine's Day cu cadouri aromate şi "cremoase" de la The Bodyshop. Magda Velev, reprezentanta magazinului, spune că produsele create special pentru această zi s-au vândut foarte bine. "Vânzările la creme de corp cu arome de căpşuni, uleiuri aromate pentru masaj sau lumânări parfumate au crescut cu 40% în această perioadă", explică Velev.

Cluburile renumite din Bucureşti organizează petreceri speciale pentru această zi. Proprietarii acestora au investit în promovarea la radio şi televiziune, însă profiturile vor fi suficient de mari ca investiţia să se fi meritat. Adriana Boilă, PR al clubului Twice din Capitală, spune că petrecerile cu tematică se fac frecvent în Twice şi că, într-adevăr, clubul va fi plin până la refuz. Şi cei de la Club A se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 20% în seara de Valentine's Day. Cei de la restaurantul La Mama din Bucureşti s-au gândit să unească cele două sărbători ale iubirii, Valentine's Day şi Dragobetele. Astfel, în perioada dintre cele două sărbători, desertul pentru două persoane la La Mama va fi servit pe o singură farfurie şi două linguriţe. La Pizzeria Sole din Iaşi se organizează un concurs de declaraţii amoroase, iar câştigătorul va beneficia de o pizza pentru doi în formă de inimă.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Traian Bădulescu, operatorii de turism au vândut în această perioadă cu 20% mai multe pachete turistice decât în restul anului. "Majoritatea celor care pleacă de Valentine's Day sunt cupluri tinere, necăsătorite", spune Traian Bădulescu. Potrivit acestuia, destinaţiile preferate de îndrăgostiţi sunt Valea Prahovei, Predeal şi Poiana Braşov, pensiunile rurale, precum şi Litoralul, unde o noapte de cazare a ajuns să coste 100 de euro, cât în plin sezon estival.

De obicei, pentru Valentine's Day, agenţiile de turism au oferte de tip minisejur, de 2-4 zile. Pentru destinaţii interne, ofertele de weekend s-au vândut foarte bine, iar pentru cele externe, pachetele de tip city break (transport cu avionul, trei nopţi de cazare) au avut succes de Valentine's Day. Bădulescu spune că tinerii plătesc pentru aceste minivacanţe sume cuprinse între 60 şi 400 de euro, în funcţie de destinaţie, transport şi facilităţi.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite