YouTube profită de pe urma noului tip de negare a climei, spune un grup de monitorizare

0
Publicat:

YouTube câștigă milioane de dolari pe an din publicitatea pe canale care fac afirmații false despre schimbările climatice, deoarece creatorii de conținut folosesc noi tactici care eludează politicile platformei de socializare pentru a combate dezinformarea, potrivit unui raport publicat marți.

foto logo youtube
YouTube profită de pe urma noului tip de negare a climei, spune un grup de monitorizare

Center for Countering Digital Hate (CCDH) a folosit inteligența artificială pentru a analiza stenogramele a 12.058 de videoclipuri din ultimii șase ani de pe 96 de canale YouTube ale Alphabet Inc. Canalele au promovat conținut care subminează consensul științific privind schimbările climatice, conform căruia comportamentul uman contribuie la schimbările pe termen lung ale temperaturii și ale modelelor meteorologice, se arată în raport, transmite Reuters.

CCDH, o organizație nonprofit care monitorizează discursul de ură online, a declarat că analiza sa a constatat că conținutul negaționismului climatic s-a îndepărtat de afirmațiile false conform cărora încălzirea globală nu are loc sau că nu este cauzată de gazele cu efect de seră produse de arderea combustibililor fosili. Videoclipurile care susțin astfel de afirmații au interdicție explicită de a genera venituri din publicitate pe YouTube, conform politicii Google.

În schimb, raportul a constatat că, anul trecut, 70% din conținutul de negare a climei de pe canalele analizate s-a concentrat pe atacarea soluțiilor climatice ca fiind nefuncționale, pe prezentarea încălzirii globale ca fiind inofensivă sau benefică, sau pe prezentarea științei climatice și a mișcării de mediu ca fiind de neîncredere. Această cifră a crescut de la 35% cu cinci ani mai devreme.

„Un nou front s-a deschis în această bătălie”, a declarat Imran Ahmed, directorul executiv al CCDH, într-o convorbire cu reporterii. „Oamenii pe care i-am analizat au trecut de la a spune că schimbările climatice nu se întâmplă la a spune acum: „Hei, schimbările climatice se întâmplă, dar nu există nicio speranță”. Nu există soluții”.

YouTube câștigă până la 13,4 milioane de dolari pe an din reclamele de pe canalele analizate în raport, a precizat CCDH. Grupul a precizat că modelul de inteligență artificială a fost creat pentru a putea distinge între scepticismul rezonabil și informațiile false.

Într-o declarație, YouTube nu a comentat în mod direct raportul, dar și-a apărat politicile.

„Este permisă dezbaterea sau discuțiile pe teme legate de schimbările climatice, inclusiv în jurul politicilor publice sau a cercetării”, a declarat un purtător de cuvânt al YouTube. „Cu toate acestea, atunci când conținutul trece linia spre negarea schimbărilor climatice, nu mai afișăm reclame pe acele videoclipuri”.

CCDH a cerut YouTube să își actualizeze politica privind conținutul de negare a schimbărilor climatice și a declarat că analiza ar putea ajuta mișcarea de mediu să combată afirmațiile false despre încălzirea globală la scară mai largă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite