Volkswagen, gata să acorde compensaţii şoferilor în scandalul emisiilor - INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Michael Horn, şeful Volkswagen America, spune că proprietarii de maşini dotate cu softul care trişează la emisii ar putea primi bani, însă nu le vor fi restituite sumele plătite pe maşini
Michael Horn, şeful Volkswagen America, spune că proprietarii de maşini dotate cu softul care trişează la emisii ar putea primi bani, însă nu le vor fi restituite sumele plătite pe maşini

Grupul Volkswagen ar putea oferi bani proprietarilor de maşini cu motoare diesel măsluite pentru a compensa scăderea valorii autovehiculelor la mâna a doua.

Posesorii de maşini Volkswagen cu motoare măsluite ar putea primi compensaţii din partea grupului auto în scandalul emisiilor. Mai exact, concernul german ar putea da clienţilor o sumă de bani care să compenseze scăderea valorii de revindere a autoturismelor diesel afectate.

Informaţia a fost prezentată de către Michael Horn, şeful Volkswagen America, într-o audiere în faţa unui comitet al Congresului SUA, potrivit ABC News, citată de Engadget. Totuşi, Horn a spus că şoferii nu-şi vor primi înapoi banii daţi pe maşini, iar Volkswagen nu le va da nici maşini noi, din moment ce acestea sunt sigure pentru circulaţie.

Reparaţii majore la 3,6 milioane de motoare

Volkswagen a recunoscut anterior că a instalat softul care trişează pe 11 milioane de autovehicule vândute la nivel mondial, din care 8 milioane au fost comercializate în Europa. Din cele 8 milioane, însă, un număr de 3,6 milioane au nevoie de reparaţii majore. Mai exact, e vorba de înlocuirea componentelor la motoarele diesel de 1,6 litri, după cum a anunţat vineri Martin Susteck, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania.  Pentru motoarele de 1,2 şi 2 litri este necesară doar actualizarea softului, dar pentru motoarele de 1,6 litri va fi necesară o adaptare tehnică majoră, a explicat Martin Susteck. 

Grupul german a anunţat miercurea trecută că va demara campania de rechemări începând cu luna ianuarie şi că până la finele lui 2016 toate ar trebui să fie gata. Potrivit lui Matthias Mueller, noul director general al grupului, marea majoritate a maşinilor au nevoie doar de actualizarea softului care trişează la testele de emisii. 

VW se afundă în SUA

Pe de altă parte, situaţia grupului german este tot mai dificilă în SUA, după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a anunţat că investighează un al doilea soft folosit de către grupul auto german Volkswagen pentru a manipula testele de poluare, potrivit Bloomberg. Volkswagen a retras de la certificare modelele din gama 2016 cu motoare de 2 litri, pe care dorea să le pună în vânzare anul viitor în SUA. Sunt vizate modelele Beetle, Jetta, Golf şi Passat.

Deja VW are de înfruntat o serie de 250 de procese, iar anumiţi directori ai săi sunt vizaţi de mai multe anchete penale. 

Deşi prezenţa dispozitivelor care reglează funcţionarea motorului nu este totdeauna ilegală, producătorii auto sunt obligaţi prin lege să precizeze când acestea afectează echipamentele care controlează nivelul poluării.

Reparaţia afectează performanţa?

Volkswagen avea termen să prezinte până în data de 7 octombrie un plan privind repararea maşinilor cu motoare măsluite. Acest plan a fost depus doar în faţa autorităţilor germane, fără a mai fi făcut public. Şoferii vor să afle dacă reparaţiile vor duce la creşterea consumului de carburant sau vor afecta puterea motorului.

În România sunt inventariate 105.303 maşini vândute de grupul Volkswagen cu probleme, fiind incluse aici atât brandul omonim, cât şi mărcile Audi, Skoda şi Seat.

Statul român se va îndrepta împotriva constructorului german pentru a recupera diferenţa de bani la taxa auto, după ce proprietarii maşinilor au plătit mai puţin pentru maşini care poluează, de fapt, mai mult. Autorităţile doresc să recupereze de la Volkswagen un prejudiciu de 123,6 milioane de lei calculat din reclasificarea maşinilor în cauză de la Euro 5 la Euro 4.

infografie volkswagen graphic news
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite