UPDATE Peste 1.300 de agenţii de turism din România au rămas fără licenţă: lista completă a firmelor care nu mai pot vinde vacanţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a luat o decizie istorică anunţând că peste 1.300 de agenţii nu-şi mai pot desfăşura activitatea, după ce şi-au pierdut licenţa de turism pentru că nu au putut prezenta poliţa de asigurare în cazul insolvenţei sau falimentului. În replică, unele agenţii au anunţat că dau ANT în judecată.

ANT a hotărât să retragă licenţa de turism a 1.384 de agenţii pe motiv că acestea nu au prezentat poliţa de asigurare, document pe care orice agenţie este obligată să îl deţină şi să îl afişeze public. Pe de altă parte, unele licenţe au fost retrase la cererea agenţiilor sau pentru că nu au respectat alte prevederi ale legislaţiei în vigoare. 

“Potrivit art. 10 alin. (5) din H.G. nr. 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism, cu modificările şi completările ulterioare, este interzisă desfăşurarea de activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de către operatorii economici cu licenţa de turism expirată sau fără deţinerea poliţei valabile de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism”, arată un anunţ publicat pe aite-ul autorităţii.

ANT a precizat că agenţiile au fost notificate în prealabil, o listă fiind făcută publică în perioada martie-septembrie 2016 pe site-ul instituţiei. Mai mult, ANT a trimis personal o a doua înştiinţare către fiecare agenţie de turism în data de 23 august, lista finală a celor care au rămas fără dreptul de a vinde pachete turistice fiind publicată pe 4 octombrie pe site-ul instituţiei. 

Orice agenţie de turism este obligată să încheie o poliţă de asigurare împotriva insolvenţei sau a falimentului şi să facă dovada existenţei acestei poliţe. Aceste poliţe acoperă despăgubiri de 10.000 de dolari, în cazul agenţiilor de turism detailiste, fie 50.000 de dolari pentru touroperatori.

Anul acesta, doi mari turoperatori - Genius Travel şi Mareea au intrat în insolvenţă, la cerere, după ce şi-au anunţat clienţii că nu le mai pot onora vacanţele deja plătite.

UPDATE Christian Tour, cea mai mare agenţie de turism din România după cifra de afaceri, dă termen 24 de ore Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) să corecteze listele cu agenţiile cărora le-a retras licenţele, acuzând autoritatea aflată în subordinea Ministerului Economiei că a inclus pe acea listă şi firmele care şi-au relocat sau şi-au închis sediile, alături de agenţiile falimentare şi de cele fără poliţă de asigurare.

Directorul general al Christian Tour, Marius Pandel, spune că dacă ANT nu va opera respectivele modificări şi dacă nu va sancţiona persoanele responsabile de acea măsură, atunci va în judecată autoritatea, căreia îi va cere despăgubiri de 1 milion de euro. „Ne afectează imaginea să fim puşi pe aceeaşi listă cu firma care au intrat în faliment.(…) Cerem ANT ca în 24 de ore să facă rectificare şi să trimită un comunicat prin care să îşi asume ceea ce a făcut, faptul că a creat panică în piaţă, a dezinformat şi a deformat realitatea”, a spus Pandel, în cadrul unei întâlniri cu presa. Pandel acuză „modul incompetent” în care ANT a transmis această informaţie în piaţă.

“Nu este posibil ca o autoritate să transmită o informaţie în piaţă care să creeze panică şi care să afecteze imaginea unor touroperatori sau ale unor agenţii care an de an demonstrează că sunt competente, demonstrează că aduc la stat taxe şi impozite, plătesc sume uriaşe”, a menţionat şeful Christian Tour.

UPDATE Răzvan Pascu, consultant în turism, spune că a fost contactat de mai multe agenţii de turism, care i-au transmis "fotografii cu licenţa de turism în regulă şi cu explicaţia că fie nu au ştiut despre existenţa acestei obligaţii legale de a trimite către ANT copie cu poliţa de asigurare, fie au invocat primirea târzie a înştiinţării prin email (a ajuns în SPAM) sau prin poştă/curier". 

Acesta recomandă celor care au cumpărat vacenţe prin intermediul unei agenţii să sune la aceasta pentru a verifica dacă sejurul a fost achitat mai departe. "Teoretic ar trebui ca vacanţa voastră să nu fie afectată de aceasta decizie. Bineînţeles că într-o listă de peste 1300 de agenţii ar putea fi şi erori, dar ar fi foarte trist dacă o agenţie corectă s-ar afla în acea listă în mod greşit. Totuşi, explicaţia ANT este că o primă notificare s-a trimis totuşi către agenţii încă din luna martie, deci orice agenţie ar fi avut timp până acum să trimită documentaţia corectă. Am înţeles că ANT va publica zilele următoare o nouă listă actualizată", mai spune Pascu.

Lista celor 1384 de agenţii de turism care nu mai au dreptul de a funcţiona

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite