Un sfert dintre angajații Ministerului Energiei vor fi dați afară. „Sperăm să servească drept model”

0
Publicat:

Sebastian Burduja a anunțat, miercuri, reducerea semnificativă a funcțiilor de conducere din Ministerului Energiei, dar și alte restructurări de personal. Reducere totală a numărului de posturi din Minister va fi de 27%.


„Din respect pentru mediu privat și mediul public, care înțeleg situația complicată a bugetului țării și iau măsuri pentru a opri risipa, inițiem un demers de reorganizare profundă a Ministerului Energiei. Sunt inițiate în premieră în sectorul public, este un demers ambițios, care sperăm să servească drept model”, a spus ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Anunțul a fost făcut într-o conferință de presă pe tema reorganizării activității Ministerului Energiei.

„Propunem reducerea semnificativă a funcțiilor de conducere cu un procent de 35%. Se desființează 11 posturi, directori și sefi serviciu, un post de secretar de stat cu cabinetul aferent și un post de secretar general adjunct. La nivelul Ministerului, reducerea numărului de posturi este de 27%”, a mai precizat ministrul de resort.

Reducere cu 25% a cheltuielilor salariale

Sebastian Burduja a explicat că, astfel, se va înregistra o reducere cu 25% a cheltuielilor salariale ale Ministerului. 

„Angajații care sunt buni, care performează, care utilizează timpul de la serviciu pentru a livra rezultate vor rămâne funcție și vor primi răspunderi în plus”, a precizat ministrul.

Burduja a explicat și pe ce criterii se va face selectia celor care rămân/pleacă din Minister:

„Prin măsuri specifice, care vor fi detaliate. O parte mică va da concurs, pentru că e o procedură lungă și complicată. O parte din compartimente se vor desființa, iar în momentul desființării respective, dânșii vor pleca din instituția noastră”.

Procesul de reorganizare a fost prezentat de Sebastian Burduja. FOTO Inquam / Gyozo Baghiu
Procesul de reorganizare a fost prezentat de Sebastian Burduja. FOTO Inquam / Gyozo Baghiu

Angajații nu vor mai „plimbă hârtii între etaje”

Toate procedurile interne ale ministerului vor fi digitalizate, a mai precizat Burduja:

„Brusc colegii mei nu se mai plimbă cu hârtiile între etaje. Estimăm că doar din economia de hârtie și servicii de mentenanță a imprimantelor vom economisi 100.000 de lei anual”.

Procesul de reorganizare va fi în consultare publică până la finalul lunii. După aprobarea hotărârii de Guvern aferente, implementarea măsurilor anunțate se va face în 30-60 de zile.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite