Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa

0
Publicat:

Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.

Fabrică de mașini
Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa

Producătorul auto franco-italiano-american Stellantis ar putea închide fabrici din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2, a afirmat marţi directorul subsidiarei europene, Jean-Philippe Imparato, în Parlamentul Italiei, transmite Reuters.

Producătorii auto europeni trebuie să vândă mai multe vehicule electrice (EV) pentru reducerea emisiilor de CO2 sau riscă amenzi, în contextul eforturilor blocului comunitar de a limita efectele catastrofice ale schimbărilor climatice. Industria auto a obţinut mai mult pentru pentru a se conforma normelor iar amenzile vor ţine cont de emisiile din perioada 2025-2027, faţă de nivelul din 2025 prevăzut iniţial.

Obiectivele încă nu pot fi îndeplinite de producătorii auto, iar Stellantis s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 2,5 miliarde de euro „în următorii doi-trei ani", a avertizat Jean-Philippe Imparato. Acesta a explicat că, fără schimbarea semnificativă a reglementărilor până la finalul anului, „va trebui să luăm decizii dure".

Stellantis fie va trebui să dubleze vânzările EV, ceea ce este imposibil, foe să reducă producţia de maşini pe benzină şi motorină, astfel încât să îmbunătăţească mixul energetic al flotei sale în favoarea modelelor electrice, susţine directorul subsidiarei europene. Acesta a adăugat: "Am două soluţii: fie forţez segmentul EV, fie renunţa la vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE). Şi, prin urmare, închid fabrici", posibil uzina Atessa din Italia.

Stellantis şi Renault fac presiuni pentru o nouă categorie de maşini mici, mai puţin reglementată, şi cu mai puţine elemente de siguranţă, a căror producţie ar fi mai ieftină.

În ultimele două luni, preşedintele Stellantis, John Elkann, şi directorul genera al Renault, Luca de Meo, s-au angajat într-o rară campanie publică pentru a determina Uniunea Europeană să ia în considerare acest subiect.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite