Un fost chirurg face milioane de lei dintr-un brand danez de încălţăminte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De profesie chirurg, Victor Tighinean (45 de ani) a adus in Romania in urma cu noua ani brandul danez de incaltaminte Ecco, dupa ce inainte distribuia incaltaminte sanitara. Acum detine o retea de 16 magazine, o cifra de afaceri de 26 mil. lei si isi propune sa deschida in fiecare an cel putin doua magazine.

Victor Tighinean a inceput afacerea cu o retea de magazine monobrand – Michelle – unde producea incaltaminte sanitara si distribuia mai multe marci de incaltaminte. Medic chirurg de profesie s-a orientat catre acest business intrucat pe vremea respectiva – regula care se aplica si astazi spune el – era “imposibil sa supravietuiesti cu salariul de rezident, care nu acoperea nici jumatate din cheltuielile de baza”.

“Am inceput business-ul impreuna cu familia inca de cand eram medic rezident. Gasisem o nisa pe piata - incaltamintea sanitara. Apoi businessul s-a extins cu alte marci, am deschis primele magazine de incaltaminte, unde vindeam numai incaltaminte confortabila de cea mai buna calitate”, isi aminteste Tighinean.

Cunostea brandul danez de incaltaminte Ecco, insa din motive financiare nu a indraznit nici macar sa-i contacteze. In acelasi timp, compania daneza cauta distribuitori pentru Europa de Est. Astfel, intr-o zi antreprenorul roman a fost contactat de un oficial al sectiei comerciale a Ambasadei Daneze, care i-a propus sa stabileasca o intalnire cu un reprezentant al Ecco.

“Cei la care nu indrazneam sa visez voiau sa se intalneasca cu mine. Dupa un an de tatonari si cateva intalniri in Cluj, Copenhaga si Tonder, in 2004 s-a nascut ceea ce astazi se numeste Ecco Romania”, declara Victor Tighinean.

Inceputul a fost destul de dificil, povesteste omul de afaceri, din mai multe motive: unul a fost legat de veniturile mici ale romanilor. In al doilea rand, Romania este unul dintre cei mai mari producatori de incaltaminte din Europa.

“Aici se produce incaltaminte pentru cele mai multe dintre brandurile de incaltaminte din lume. Pe piata se vand multe dintre produsele refuzate din diverse motive de catre clienti”, explica Tighinean.

Primul magazin Ecco a fost deschis in Cluj, in locul unuia dintre magazinele Michelle. Investitia a fost una redusa din partea omului de afaceri, majoritatea costurilor fiind suportate de compania daneza.

In prezent reteaua Ecco numara 16 magazine in centrele comerciale din Bucuresti, Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, un magazin online si o locatie stradala, in Brasov. Compania are 83 de angajati.

Tighinean spune ca planurile pentru urmatorii ani vizeaza deschiderea a cate doua magazine pe an, insa totul depinde de inaugurarile de noi mall-uri.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite